Inlägg från: javiera |Visa alla inlägg
  • javiera

Iller

Jag har haft iller i 8 år och det är lätt de mysigaste djuret Ever!!
    Chiquita gick på låda som en kisse och var lätt lärd som en vovve, det bästa av två världar!
    De är hur mysiga som helst.
    Honor bör man dock kastrera då dom kan blir rätt aggresiva under löpnings perioder. En annan nackdel är väll att det verkligen luktar ILLER illa.. Dom kan släppa en stark lukt (iller fis) när dom känner sig hotade eller arga och det är inte att leka med!!!
    Jag har bara mysiga minnen från vår chiquita som vi hade i 8 år!

• javiera

Oj de kan jag tyvärr inte svara på... Det var ca 10 år sen jag köpte min å då kostade hon runt en lax.. Sen tillkommer det ju för olika sorters tillbehör så klart.
    Jag hade ingen bur då hon vart rumsren på en gång typ ochhon fick springa lös i lägenheten. Man fick dock alltid räkna med att det låg en hårig liten bulle i sängen när man gick och la sig! De gillar ju värmen och vad är då inte mysigare än mattes säng!!
    Man får även iller säkra då de är väldigt nyfikna djur som gärna kryper in i olika hål och gömmor.. De är väldigt lätt roade och kan leka med i princip vad som helst, en kartong kan va hysteriskt roligt att leka och gömma sig i!!
    Sen är det ju basic stuff som bajslåda, sand,torrfoder , mm
    Men det är som sagt hemskt roligt med iller!

Svar på tråden Iller