Inlägg från: dio |Visa alla inlägg
  • dio

Skådis-film-skådis

Här kommer en tankekedja! Skådis-film-skådis.
    Frågorna hänger ihop. Skådespelarna i första frågan och den efter har varit tillsammans i samma film, vilket är svarsalternativet på första frågan och så fortsätter det. Sista frågan hör ihop med första. I filmen som är tilltänkt spelar både personen i sista frågan och i första frågan och så blir tankekedjan en cirkel.

Tjorvigt? Tänk bara skådis-film-skådis, ex Drew Barrymoore- Charlies Änglar- Cameron Diaz-The Holliday- Kate Winslet-Titanic-Leonardo Di Caprio, osv.

Kom ihåg, den sista frågan hör till den första, skådisen i sista frågan spelar i samma film (en av de tre svarsalternativen) som skådisen i första frågan. Lycka till!

I was an atheist until I realized that I am God
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-28 00:10
    Ett fel har smugit sig in! Casey Affleck och Matt Damon spelar i 2 av alternativen. Gissa på ett utav dem (50/50) och gissar ni fel men ändå rätt Så får ni lägga till en poäng (såvida ni inte gissar på det tredje alternativet som är helt fel).
    Quiz
    Du måste logga in för att besvara ett quiz.
  • Svar på tråden Skådis-film-skådis
  • dio
    Caranlachiel skrev 2011-05-27 14:44:47 följande:
    Fick fel på frågan om Matt Damon. Jag svarade att han och Casey Affleck varit med i Good Will Hunting, eftersom jag såg den i förrgår och vet att båda är med i den filmen. Dock är de ju också med i Oceans eleven tillsammans. Dumt att ta med två rätta alternativ när bara ett kan vara rätt enligt quizet...
    Jag upptäckte just det! Mitt fel, inte meningen
  • dio
    Pyff skrev 2011-05-27 18:17:04 följande:
    Exakt samma som jag fick fel på Men då fick vi ju 10 av 10 egentligen då
    Givetvis, jag är givmild!
  • dio
    Omorfia skrev 2011-05-27 23:57:05 följande:
    Full pott!
  • dio
    frida20 skrev 2011-05-27 23:52:14 följande:
    nu mårkte jag att vad jag egentligen skulle göra,,haha kanske ska läsa först..
    Haha
  • dio
    Inima skrev 2011-06-01 21:41:36 följande:
    sen är Julianne morre med i forgotten också...
    Jag har givetvis valt tre filmer där skådisen för varje fråga är med i (alla tre) däremot har skådisen på fråga 1 och skådisen i fråga 2 bara varit med i en av filmerna tillsammans, vilket är det rätta svaret! Har dock gjort en miss, som även är påpekad, Matt Damon och Casey Affleck är med i två av filmerna tillsammans, och svarar man den andra, som jag inte har klickat i som svar får man räkna det som poäng också. Blev det lite klarare nu?
  • dio
    dio skrev 2011-06-02 09:47:40 följande:
    Jag har givetvis valt tre filmer där skådisen för varje fråga är med i (alla tre) däremot har skådisen på fråga 1 och skådisen i fråga 2 bara varit med i en av filmerna tillsammans, vilket är det rätta svaret! Har dock gjort en miss, som även är påpekad, Matt Damon och Casey Affleck är med i två av filmerna tillsammans, och svarar man den andra, som jag inte har klickat i som svar får man räkna det som poäng också. Blev det lite klarare nu?
    och så vidare kanske jag ska säga. Skådisen i fråga 2 och 3 har en film gemensam och så fortsätter det.
  • dio
    SysterYster03 skrev 2011-06-03 01:12:24 följande:
    10/10 men jag förstår inte quiset alls. Var i nästan varje fråga så har skådis varit med i 2 av alternativen...
    I varje fråga har skådisen varit med i alla tre filmer, men bara i en tillsammans med skådisen som kommer i frågan efter, vilket är det rätta svaret.
  • dio
    Elenas hasselbackspotatis 86 skrev 2011-06-27 12:36:02 följande:

Ditt bästa resultat är 4 rätt av 10 möjliga, du har försökt 1 gånger.

Det var svååårt!

Svar på tråden Skådis-film-skådis