• dio

Skådis-film-skådis

Här kommer en tankekedja! Skådis-film-skådis.
    Frågorna hänger ihop. Skådespelarna i första frågan och den efter har varit tillsammans i samma film, vilket är svarsalternativet på första frågan och så fortsätter det. Sista frågan hör ihop med första. I filmen som är tilltänkt spelar både personen i sista frågan och i första frågan och så blir tankekedjan en cirkel.

Tjorvigt? Tänk bara skådis-film-skådis, ex Drew Barrymoore- Charlies Änglar- Cameron Diaz-The Holliday- Kate Winslet-Titanic-Leonardo Di Caprio, osv.

Kom ihåg, den sista frågan hör till den första, skådisen i sista frågan spelar i samma film (en av de tre svarsalternativen) som skådisen i första frågan. Lycka till!

I was an atheist until I realized that I am God
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-28 00:10
    Ett fel har smugit sig in! Casey Affleck och Matt Damon spelar i 2 av alternativen. Gissa på ett utav dem (50/50) och gissar ni fel men ändå rätt Så får ni lägga till en poäng (såvida ni inte gissar på det tredje alternativet som är helt fel).
    Quiz
    Du måste logga in för att besvara ett quiz.
  • Svar på tråden Skådis-film-skådis
  • Caranlachiel

Fick fel på frågan om Matt Damon. Jag svarade att han och Casey Affleck varit med i Good Will Hunting, eftersom jag såg den i förrgår och vet att båda är med i den filmen. Dock är de ju också med i Oceans eleven tillsammans. Dumt att ta med två rätta alternativ när bara ett kan vara rätt enligt quizet...

BF 16 november
  • dio
    Caranlachiel skrev 2011-05-27 14:44:47 följande:
    Fick fel på frågan om Matt Damon. Jag svarade att han och Casey Affleck varit med i Good Will Hunting, eftersom jag såg den i förrgår och vet att båda är med i den filmen. Dock är de ju också med i Oceans eleven tillsammans. Dumt att ta med två rätta alternativ när bara ett kan vara rätt enligt quizet...
    Jag upptäckte just det! Mitt fel, inte meningen
  • Pyff
    Caranlachiel skrev 2011-05-27 14:44:47 följande:
    Exakt samma som jag fick fel på Men då fick vi ju 10 av 10 egentligen då
    Pyff på er!
  • dio
    Pyff skrev 2011-05-27 18:17:04 följande:
    Exakt samma som jag fick fel på Men då fick vi ju 10 av 10 egentligen då
    Givetvis, jag är givmild!
  • frida20

inte för att var sån nu men här är många skådespelare som är med i fler filmer än bara just det rätta..som tex depp han har huvurollen i crybaby och det var fel julia stiles är med i alla dina alternativ fast ditt rätta svar har bara en liten roll fast de andra stora roller..så tycker du borde göra om detta quizet och bara ha ett rätt altenativ..

• frida20

nu mårkte jag att vad jag egentligen skulle göra,,haha kanske ska läsa först..

• dio
    Omorfia skrev 2011-05-27 23:57:05 följande:
    Full pott!
  • dio
    frida20 skrev 2011-05-27 23:52:14 följande:
    nu mårkte jag att vad jag egentligen skulle göra,,haha kanske ska läsa först..
    Haha
  • ashera

Jag lyckades få 10/10, lite gissningar, lite vetande.

Svar på tråden Skådis-film-skådis