• Smilly

Föräldralediga i Lomma, Malmö, Lund....eller runt om.

Hur har det gått med snitt-planerna? Jag pratade med min BM igår och hon sa att det bara var att skicka remiss för snitt samtal om jag önskar det. Har lite Beslutsångest dock...

I övrigt så håller vi på med visning av vår lgh. Går inte jätte bra.. Behöver en viss vinst för att betala handpenningen.. Hoppas bättre tur om några veckor.

Nu ska vi iväg och grilla i en park.. Helt fantastiskt väder i Sthlm idag! Hoppas ni mår bra.

Kram!

• Smilly

Jag vet egentligen inte hur enkelt det är att få snitt här, men min BM sa att man tvingar ingen som absolut inte vill föda vaginalt.. Vi får se vad de säger helt enkelt. Börjar väl bli lite bråttom för dig... har du typ en månad kvar? Å andra sidan så lär ju andra gången vara bra mycket enklare än första... ;)

Ser just nu på Hollywood fruar och förfasas över den hemska kvinnan som tvingar sin dotter att uppträda, skrämmande..!

Ska nog lägga mig tidigt istället, sover så dåligt så lika bra att börja tidigare... ;) Ha det gott..

• Smilly

Konstigt att bli tvingad tycker jag.. Håller tummarna för att du får det som du vill iaf. Jag velar fortf fram och tillbaka angående vad jag vill. Tycker egentligen att båda är skrämmande.

Försäljning av lgh går trögt. Vi kommer ev bli tvungna att hyra ut istället. I värsta fall får vi ta nytt beslut i vår och eventuellt sälja huset istället. Vi ser ju tiden i Skåne som en prövoperiod och trivs vi inte kommer vi flytta tillbaka.

Vad härligt att grav snart är slut för din del! Tycker att jag är färdig med detta nu och har 7 veckor kvar! ;) Jag mår dock bra så ska inte klaga.

Skolan är snart slut, mindre än en månad kvar.. Känns både skönt och lite sorgligt. Kommer sakna pluggkompisarna. När jobbar du ditt sista pass?

Nu ska vi ut i solen. Ha det gott och sköt om dig!

• Smilly

Nu har du slutat jobba va? Njuter av lediga tillvaron..? :) Går er son mindre på dagis nu? Hur mår du? Eller bebisen kanske redan har kommit?  Många frågor ;)

Vi har fått dagisplats i Lomma nu, väldigt nära huset vad jag förstår. Blir säkert toppen när man har liten bebis också.  Ska bli så skönt att flytta in i huset, vi har verkligen växt ur lägenheten..

Ska snart på snittsamtal på sjukhuset, känns lite nervöst. Vad sa de till dig? Känns ju jobbigt att bli skrämd till att föda vaginalt när det är just det man är rädd för...! Tiden går så fort också, fattar inte att jag bara har 6 veckor kvar till BF.. Du har väl typ 2 veckor? Häftigt att snart vara 2-barnsfamilj!

Nästa helg har vi visning igen. Går det inte att sälja då har vi ett par i huset som har sålt sin lgh som vill hyra ett halvår från januari. Är ju väldigt bra att hyra ut till någon man känner. Nu sover sonen och jag ska äta glass.. ;)

Vi hörs..! :)

• Smilly

Oj bara 2 veckor kvar... (eller ja det vet man ju aldrig men ändå..!).. Jag tror förlossningen kommer gå superbra. Alla pratar ju om den stora skillanden mellan första och andra gången. Nu känner man ju till känslan efteråt också, kanske kanske kan man försöka tänka på det när allt drar igång? Jag håller tummarna stenhårt för att det blir en positiv upplevelse iaf!

1 min till förskolan låter inte dumt. Vi har 10 min här i Sthlm... Inte jätte långt, men i snöstorm och med ståbräda kommer det nog bli lite kämpigt. I Lomma blir nog allt lite enklare, enplans villa och nära till allt. Det är vi verkligen inte vana vid.. ;)

Igår blev vi klara med ex-arbetet. Nu ska det bara bedömas också.. Obestämd Har sökt havandeskapspenning för veckorna mellan skolan och BF. Hoppas det går igenom.

Väntar på att höra att lill-killen har anlänt nu framöver.. ;) Sköt om dig!

• Smilly

En vecka... Häftigt! Hur känns det? Värsta nedräkningen nu. :)

Vi hade examination på arbetet idag. Får reda på betyg i morgon. Hoppas verkligen det blev godkänt! Ska lämna in en hemtenta också sedan är det klart. Så skönt!

Jag har fått snitt beviljat. Är dock lite kluven... Får se hur det blir.

Håller tummarna för att er lill-kille kommer snart då. Ha det gott!

• Smilly

Åh Grattis!!!! Vad underbart att han äntligen är ute. Härligt att höra att allt har gått bra. Önskar er en härlig första tid! Lustigt vår son vägde 3850 och var 55 cm lång när han föddes, väldigt likt. Får se hur stor den här bebisen blir. Ska inte snittas trots allt så går också och väntar nu. Grattis igen!!

• Smilly

I måndags kom liten lillebror :) 3540 g och 53 cm. Det gick bra och väldigt snabbt! Så härligt med bebis igen. Mindre mysigt med mjölkstockning som kom idag dock ;)

Vi flyttar tredje januari så det är mycket fix med det också. Har bokar flyttfirma och städfirma iaf.

Hur går det för er? Jobbigt med magont, stackars liten..

Ha det gott!

• Smilly

Lägenheten är såld glömde säga det. Fick tillslut det vi begärde. Så skönt! Det hände på samma dag som jag tog dsk-examen. Skönt att få avklarat allt som stressat oss under hösten!

Ja det är ju mycket bärande i början. Det har inte riktigt börjat här, lill-killen sover och äter mest tycker jag. Vi är inte helt överens om namn ännu.

Förstår att det stormar hos er också. Perfekt dag att sitta inne och mysa. :)

• Smilly

Hur går det för er? Här har det också blivit mycket bärande pga magknip eller närhetsbehov vet faktiskt inte vad det är. Vi packar för fullt. Flyttlasset går på tisdag.. Ska bli intressant att se huset, jag har ju inte varit där ännu.. :)

Hur har julen varit? Vi var ensamma på julafton, riktigt mysigt faktiskt. På annandagen kom några vänner och stannade över natten.

Nu längtar vi bara efter att vara på plats i Lomma.. Känns som att vi har hektiska dagar framför oss.

Svar på tråden Föräldralediga i Lomma, Malmö, Lund....eller runt om.