• VEA

Föräldralediga i Lomma, Malmö, Lund....eller runt om.

Ja det är snart, mindre än en vecka till BF. Har faktiskt inte börjat räkna ner, tänker att jag ska gå över. Bättre då än att behöva räkna dagarna ;).

Klart ni kommer att bli godkända och du kan titulera dig distriktssköterska, härligt!

Så du fick beviljat snitt, du har ett beslut att ta förstår jag. Jag blev ju inte beviljad som jag berättade om.

Ha det gott så länge!!

Börjat flyttpacka än? Hur gick det med andra visningen av er lägenhet?

• VEA

Nu är han här. Han tittade ut igår kl 21.45. 55 cm lång, 3876 g. Förlossningen gick bra och vi alla mår bra. Ska snart åka hem! Hoppas allt är bra med dig.

Fortsatt trevlig helg.

Hann gå över tio dagar!

• VEA

Trodde jag skrivit men ack nej.

Här går det fint förutom på nätterna då han troligen har ont i magen. Precis börjat med Minifom. Så synd när de har ont i magen. Stavars liten. Konstigt varför han klarar dagarna bättre än nätterna.

Hur går det med studierna? När är ditt BF förresten? Snart går flyttlasset. Hur känns det? Lyckats få sålt er lägenhet?

Hoppas allt är bra med dig.

Ha en fortsatt trevlig helg!

• VEA

GRATTIS GRATTIS GRATTIS till liten pojke. Något namn färdigt?

Blev det vaginal förlossning? Härligt att det gick snabbt och bra. Gick du över eller när hade du BF?

Jag fick också en släng av mjölkstockning med ömt bröst och feberfrossa, mindre roligt.

Vi har det bra men lillkillen är inte så självständig. Vill gärna bli buren och ha närhet hela tiden, men han är ju inte så gammal så jag hoppas det blir bättre snart.

Vi har det bra, han äter var tredje timme och växer och frodas.

Den 3 januari är snart så då har du att stå i. Hoppas att ni lyckats få sålt er lägenhet.

Hoppas allt är bra med er och att ni myser rejält.

Ha en fortsatt bra stormig fredag!

• VEA

Åh grattis till examen och såld lägenhet, allt trillar på plats. Härligt!

Denne lille kille är så annorlunda jämfört med sin storebror, storebror var så självständig. Behövde aldrig bäras för att tröstas etc. Men det blir bättre ju, lillen behöver närhet och behöver få styr på sin mage. Han kan sköta den, då han bajsat varje dag men måste väl vänja sig. Stackars liten.

Idag är det mysfredag som gäller med Idol och popcorn med stora killen då mannen ska på middag med jobb.

Här stormar det för fullt, de har utfärdat varning.

• VEA

Vi använder Minifom till magen, vet inte om det är den som gör nytta eller att magen kommit igång av sig själv pga av tiden som gått. Han kan bajsa varje dag, märker att han får kämpa men han är iallafall inte förstoppad. Närhetsbehov har han fortfarande, men lite bättre än innan dock. Hur mår ni? Vi mår bra, Theo är ju redan 1,5 månad. Jag mår fysiskt bra och har gjort det mer eller mindre sedan första veckan vilket är skönt. Hur är det med sömnen?

Julafton spenderades med familj och släkt, vi var närmre 20 st. Väldigt mysigt och trevligt. Jultomten kom och hälsade på barnen vilket var underbart men min stora son kunde genomskåda vem det var såklart.

Det måste vara väldigt stressigt med att hålla på att flytta samt ha ett spädbarn hemma? Redan på tisdag, tiden går fort.

• VEA

Jag har faktiskt slutat amma, ammade i två veckor. Hade inte tillräckligt så jag fick efter ett par dagar även ge ersättning och jag orkade inte amma först för att sedan he flaska. Varje mattillfälle tog ju 1-1,5 timme, det hade jag inte tid eller ork med denna gång. Men de få veckor jag ammade så var det ju hela tiden jag ammade och nu när han får ersättning så går det varannan till var tredje timme och på natten cirka var fjärde timme. Har en hungrig krabat! Tror att omställningen till ersättning gjorde sitt på magen.

Usch förstår att det är stressande, gjorde detsamma som du när vår äldste var spädbarn. Pust!!

• VEA

Hur gick flytten? Välkommen till Skåne, hoppas ni ska trivas. Hoppas du är nöjd med huset.

Skönt att äntligen vara på plats kan jag tänka mig. :)

• VEA

Vad skönt att höra att allt gått bra! Magen har han kunnat sköta sedan ett bra tag tillbaka :).

Vad kul att du är nöjd med hus och förskola! Låter toppen!

Hur mår den lille killen då? Jobbigt med magen? Eller bara vill ha extra närhet?

• VEA

Hej hej!

Var ett tag sedan jag hörde från dig. Här har vi kommit in i rollen som tvåbarnsförälder, det fungerar bra. Storebror är nog den bästa tänkbara storebrodern som finns. Han är underbar, ödmjuk, snäll, omhändertagande och stolt. Vad mer kan vi önska oss? Theo har funnit sin roll och är en rolig liten krabat! Skrattar och pratar en massa.

Det tar tid med hus och fix men det får ta tid.

Åh jag förstår att du saknar Stockholm, där har du haft ditt liv så länge. Hoppas du kommer att trivas här framöver. Träffas gärna för en fika om du vill det. Tänkte bog starta en fikatråd här på FL och hoppas att det blir något av det. Är med i en mammagrupp och vi har träffats, roligt att träffa andra i samma situation .

Bröllop, härligt!!!

Ha det så bra så länge! Trivs storebror på förskolan då? Har inskolningen gått bra?

Hörs snart igen!!!

• VEA

Haha, bussarna går tätt och bra förbindelser . Vi hörs av! Visst är det underbart med bebis? Förutom när de sätter sig på tvären haha .

• VEA

Är absolut med på en fika i nästa vecka . När hämtar du på förskolan? Jag kan torsdag klockan 12, vad sägs? Eller du vill komma in tidigare? Går någon buss till Värnhem? Vi kan fika på entre, gott om plats och inte så mycket folk vilket är skönt.

• VEA

Hmm det är en rätt bra bit att gå. Bättre att ta bussen till Värnhem från centralen vilket går var femte minut ungefär.

Kul med fler folk. Fenja, följ med på torsdag? Desto fler desto roligare ju. Häng på vettja!!!

• VEA

Tack Fenja! Aha Löberöd, i närheten av mina gamla trakter. Är från Eslöv egentligen. Har en kollega som ska flytta till Löberöd, de ska bara renovera först. De har också tvillingar .

Hoppas du får en trevlig vecka med din mamma!

• VEA

Välkommen miism . Ja skriv mer sedan och berätta om dig själv och bebisen .

• VEA

Hahaha, det blir nyttigt för dig också tror jag fast inte så kul dock .

Går allt annat bra annars? Han har gått upp fint och amningen fungerar som den ska? Dagarna går bra?

Jag har inte varit med Theo på Bvc sedan 5-6 veckor. Nästa kontroll blir när han är 3 mån och ska vaccineras men när vi var där senast då han var sju veckor hade han gått upp fint, en stor pojke har jag. Han vägde hela 6100 g.

Ska bli så trevligt på torsdag!!!

• VEA

Hihi, inte bara här då alltså!!! Kul med våra likheter, haha!

Svar på tråden Föräldralediga i Lomma, Malmö, Lund....eller runt om.