VEA skrev 2011-08-22 19:49:23 följande:
Usch för olika vård i olika landsting, tycker det borde vara en självklarhet att det ska vara samma. Så ni gör inte alls glukosbelastning? Hur många ultraljud får ni? Vi har hittills fått två, kommer att ändras från och med den 1 september till endast ett ultraljud (RUL). Får ni inte lika många BM-besök som vi heller som andragångsföderska?
Helgen har varit super, vi har festival här för närvarande, håller på i en vecka. Så vi har tittat på trollkarlar, lekt med Brio tågbana, ätit gott etc etc. Härligt!
Hoppas ni haft en underbar helg i underbara Göteborg, min favoritstad här i Sverige
.
Hoppas det går bra hos BM på fredag, usch för ryggont.
Idag var det dags att jobba igen och oj vad mycket jag hade att göra... Pust. Det ligger fortfarande en fin pappershög som jag får fortsätta med imorgon. Jag till och med glömde lunchen idag, när jag tittade på klockan så var den kvart i ett och lunchen börjar klockan 12. Ilade iväg och åt på tio minuter för att sedan börja jobba igen. Pust. Men men, hann mycket mer än vad jag trodde att jag skulle hinna!
Hur går studierna?
pyret12345 skrev 2011-08-22 11:04:22 följande:
Hånger också på tråden, är mammaledig i höst (i Lund) med vår lilla 1 åring. :) Har precis flyttat in till stan.
Välkommen, härligt med nya i tråden! Grattis till att du är nygift!
Ja det är konstigt att det skiljer så mellan landstingen. Nej vi gör inte glukosbelastning och vi gör ett ultraljud.. Jag har dock gjort fler eftersom jag jobbar där man kan göra ultraljud när man vill.. ;) Ska faktiskt jobba i morgon, ska bli roligt att träffa gamla kollegorna. Har inte blivit mycket jobb under tiden jag pluggat. På måndag drar skolan igång på riktigt, ska bli skönt att komma igång. Vi har diskuterat ex-arbetet idag och hoppas vi har en bra idé. Svårt att veta om det är hållbart, men vi ska få träffa våra handledare på måndag så då klarnar väl förhoppningsvis en del.
Låter som att du har hektiska dagar såhär efter semestern. Tar de in vikarie för dig? Annars förstår jag att det måste bli massor...! Glöm inte bort lunchen mer bara.... vi gravida behöver våra luncher.. ;)
Göteborg var jätte bra... Hade grym tur med vädret. Åkte paddan-tur för första gången (har sagt miljoner gånger att vi ska men aldrig blivit av). Sonen tyckte det var jätte skoj. Åt på en italiensk restaurang som var helt fantastisk...
Nu försöker vi få dagarna att gå här. Idag har vi träffat kompisar, lek med fyra vilda 3-åringar tog på krafterna på oss båda... ;) Ska försöka få sonen i säng nu, ska lämna honom 07.00 på dagis imorgon eftersom jag ska jobba. Ha det gott så länge...!