• VEA

Föräldralediga i Lomma, Malmö, Lund....eller runt om.

Äntligen börjar jag komma i fas på jobbet. Imorgon är dock hektisk då jag ska fakturera och det tar alltid tid och så har man sitt  vanliga man ska hålla på med Skrattande. Jajaja, mer eller mindre i fas känner jag att jag är vilket är skönt.

Typiskt att Lomma inte har något, min kollega flyttade ju till Lomma i början av juli men detta var ett nybygge och radhus (av en Skånelänga).

Ja, eller hur är det galet jobbigt med godissug på kvällarna?

Då börjar allvaret på måndag för din del, skolan!!!

• VEA

Då hade jag väl gått upp ungefär 5-6 kg men sedan dess har magen "exploderat" så nu har jag nog gått upp 8-10 kg, är i vecka 30. Men det är inte roligt att gå upp, jag känner mig som en Barbamamma :), hahahaha.

Ja, usch jag hade inte orkat vara ensam, tycker det ääär sååå tråkigt, då menar jag utan mannen hahaha!

Då var det fredag och snart är arbetsdagen också slut!

Ha en underbart trevlig helg!

• VEA

Åååh, vad kul att eventuellt har ett hus på gång. Är det fortfarande i Lomma? Håller tummar och tår för er skull.

Usch för gräsänka, så jag hoppas ni kan flytta så snart som möjligt så ni alla bor under samma tak alla dagar i veckan :).

Skönt att skolan drar igång så tiden kan gå fortare men du/ni har ett tufft jobb med examensarbete framför er men det kommer att gå super.

Vår helg har varit underbar, hektisk men mycket trevlig. Vi hade ju festival här så i fredags var vi och kollade på dans  och annat uppträde med barnen (ett annat par vänner till med barn i samma ålder som oss). Efter det blev det lite mat och efterrätt på festivalen för oss alla.
    På kvällen ordnade vi barnvakt så vi kunde åka in till festivalen igen då det var en konsert vi ville se, och det gjorde vi med goa vänner.
    Lördagen bjöd på middag hos min mans syster som precis köpt nytt hus med sin sambo.
    Söndagen blev endast lite lek för Liam och sedan var det lugnt för hela slanten :).
    Det låter som ni också haft en bra helg, härligt!!!

Ha det gott och lycka till inför rejäl skolstart i dagarna.

• VEA

Tyckte väl att du varit lite väl tyst ;).

Här är allt bara bra, jobbar för fullt. Magen växer och lille Theo frodas, härligt. Känns dock som jag räknar ner jon dagarna fast jag har cirka fem veckor kvar :).

Åh grattis till husköp och att det ändå blir en Stockholmsbebis. Sååå kul med huset och det blir där nu vill ha. Underbart.

Skönt att du fyndat på loppis, härligt när man gör fynd. Vi har redan en massa sedan Liam var liten. Mammabyxor sedan föregående graviditet har jag kvar. Är inte så roligt att handla mammakläder som man ändå inte vill använda efter graviditeten. ;).

Ha en fortsatt trevlig kväll.

• VEA

Nej tråkigt att lägga pengar på mammakläder och dessutom är se dyra oftast iaf.

Här i Skåne är allt bra, tyvärr har hösten hittat hit med stormsteg. Sommaren hoppades över, väldigt tråkigt.

Vad kul att ni kommit igång med ex jobbet. Det kommer kännas så skönt när det är gjort.

Vad konstigt att du också överväger snitt, det gör jag också. Hade en jätte jobbig förlossning. Vi får se när jag pratar med teamet.

Hoppas allt är bra med sig och att ni får en underbar helg.

• VEA

Hej!

Låter ju inte kul att det inte går så bra med försäljningen av er lägenhet. Får hålla tummarna.

Gällande snitt har jag fått en tid för att prata om det så vet inte så mycket för närvarande
    mer än att de är väldigt restriktiva med snitt så jag räknar med att det inte blir så.

Här har vi haft underbart väder i helgen. Bland annat varit på höstmarknad och åkt massa karuseller med vår lille kille. :)

Hoppas ni haft en underbar helg.

• VEA

Hej!
    Nu var det ett tag sedan jag skrev, har haft mycket att göra.

Här är de väldigt restriktiva med snitt och "tvingar" mer eller mindre de som ska föda. Så jag har nästan förberett mig på att föda vaginalt fast det skrämmer mig. Tycker inte de kan vara så restriktiva och tvinga en men vi får se.

Hur har det gått med försäljningen av lägenheten?

Hur mår du annars? Jag mår bra, lite otymplig känner jag mig och blir väldigt pustig lätt. Jobbar fortfarande, håller på att lära upp min vikarie och det är tufft men det kommer att bli jättebra känner jag.

Hur går skolan?

Kram

• VEA

Jag tycker också det är konstigt att så kallat bli tvingad. Jag träffade en hemsk läkare Om bestämde mitt öde. Hon försökte skrämma mig till en vaginal förlossning. Inte det bästa sättet kanske? Hon borde nog inte göra det hon gör. Jag är också rädd för båda men minst rädd för ett kejsarsnitt då jag redan varit med om en vaginal förlossning.

Jag har lite mindre än en månad kvar och mår bra så jag ska inte klaga. Jag kan jobba, cykla, hänga ute med tjejerna till sent, gå och stå. :). Så jag ska nog inte klaga hahaha. Jag ska jobba nästa vecka också och sedan håller jag föräldraledigt :). Härligt ska det bli! Men visar längtar vi massor efter Theo och vill att han ska komma snart.

Jag tycker det är bättre att hyra ut lägenheten i andra hand så har ni någonstans att ta vägen om ni inte skulle trivas. Skulle ni trivas så kan ni läggs ur den till försäljning igen? Vad händer annars om ni säljer den och inte trivs? Svårt att hitta boende i Stockholm har jag förstått?

Snart färdig DSK, härligt.

Vi har också sol här. Härligt.

Ha en underbar dag.

• VEA

Nu har jag slutat jobba. Drygt 2,5 veckor kvar men förväntar mig att jag går över massor. Lika bra det ;). Liam har varit sjuk denna veckan så han har inte gått alls. Men annars är tanken att han ska gå lite kortare dagar.

Åh vad skönt att ni fått förskoleplans. Härligt att det är så nära. Vi har ju en minuts gångavstånd till Liams förskola vilket är toppen.

Förstår att ni längtar efter ert hus. Hoppas ni får bättre napp denna gång efter visningen. Ni har annars ett bra andrahands alternativ med era f d grannar vilket måste känna skönt.

De sa allt man redan visste. Att det är bättre att föda vaginalt, bättre att bebisen får göra sig redo för förlossning, bättre förutsättningar etc etc. Sedan var hon ju allmänt knäpp denne läkaren, så hon sa ju en massa andra saker. Ett sätt att försöka få en till en vaginal förlossning, ett försök att skrämma en till detta. Hemska människa. Hoppas du får en bättre lämpad person på andra sidan när du ska på samtal men det tror jag.

Mmm glass. Gott. Ätit två choklad istället. Haha.

Snart tvåbarns familj, härligt! Snart för er också. Ni vet väl inte vilket kön ni väntar? Har för mig det.

Ha det bra och så hörs vi snart igen!

• VEA

Jag trodde att jag besvarat ovanstående inlägg men icke sa Nicke.

Nu är det mindre än en vecka kvar. Nervöst värre!

Hur gick ex-jobbet?

Börjar närma sig flytt för er del, hur känns detta?

Hoppas allt är bra. Ha en fortsatt bra dag.

Svar på tråden Föräldralediga i Lomma, Malmö, Lund....eller runt om.