Smilly skrev 2011-08-23 18:50:19 följande:
Ja det är konstigt att det skiljer så mellan landstingen. Nej vi gör inte glukosbelastning och vi gör ett ultraljud.. Jag har dock gjort fler eftersom jag jobbar där man kan göra ultraljud när man vill.. ;) Ska faktiskt jobba i morgon, ska bli roligt att träffa gamla kollegorna. Har inte blivit mycket jobb under tiden jag pluggat. På måndag drar skolan igång på riktigt, ska bli skönt att komma igång. Vi har diskuterat ex-arbetet idag och hoppas vi har en bra idé. Svårt att veta om det är hållbart, men vi ska få träffa våra handledare på måndag så då klarnar väl förhoppningsvis en del.
Låter som att du har hektiska dagar såhär efter semestern. Tar de in vikarie för dig? Annars förstår jag att det måste bli massor...! Glöm inte bort lunchen mer bara.... vi gravida behöver våra luncher.. ;)
Göteborg var jätte bra... Hade grym tur med vädret. Åkte paddan-tur för första gången (har sagt miljoner gånger att vi ska men aldrig blivit av). Sonen tyckte det var jätte skoj. Åt på en italiensk restaurang som var helt fantastisk...
Nu försöker vi få dagarna att gå här. Idag har vi träffat kompisar, lek med fyra vilda 3-åringar tog på krafterna på oss båda... ;) Ska försöka få sonen i säng nu, ska lämna honom 07.00 på dagis imorgon eftersom jag ska jobba. Ha det gott så länge...!
Skönt du kan varva med lite jobb under studietiden. Har ni ändrat idé till ex-jobbet? På måndag drar det igång med skolan och snart tar du examen, jippi tjo hoo
. Ska du göra ex-jobbet tillsammans med en annan?
Väldigt hektiska dagar efter semester, idag började jag dagen med att inte kunna logga in på datorn och kunde inte göra det förrän närmare halv tio. Drygt och efter lunch hade jag bokat in ett möte så det var inte mycket tid jag hade att få undan min hög. Har nu bara ett fåtal saker kvar men då jag är ledig om onsdagarna innebär detta att jag kommer att ha massor på torsdag igen. Puh, men men tiden går iallafall snabbt vilket är härligt!!!!
Härligt med bra väder i Göteborg, vilken restaurang åt ni på? På Avenyn?
Jag vet hur ljudnivån kan vara med fyra treåringar, vi är också 4-5 som brukar umgås med barn i samma ålder (de fyller år inom ramen av två veckor allihop). Men vad härligt det är att se de små barnen och roligt med samspel och språket mellan dem. Söta är de iallafall.
Liam ska i säng nu, han är ledig imorgon därför kan han vara uppe lite längre så vi får lite mer tid med honom men igår somnade han strax efter klockan 19:00 (det var ju hans första dag på förskolan igår
).
Har ni hittat något intressant hus, jag är så nyfiken och håller tummar och tår för er!