miki skrev 2012-05-09 18:06:42 följande:
Mitt barn går på Mockasinen och jag vill INTE rekommendera det. Mitt barn har inte gått där speciellt länge men vi vill byta redan. Personalen är inget att hurra över, finns bara en som har hejat på mig och mitt barn resten lägger inte ens märket till en. När jag hämtar så är han alltid jätte smutsig, typ intorkad mat i ansiktet och häromdan när jag hämtade så hade han snorat så det hade trokat in grus och sand i näsan på honom, usch!! hur svårt kan det vara att torka en näsa?.. sen är det nästan bara utlänningar i både personal och barn, inte för att jag på nått sätt är rasist men det vore trevligare med lite blandat.. mitt barn är nästan ensam svensk...
Så jag skulle inte rekommendera mockasinen... verkar vara rätt okunnig personal och igen kommunikation alls...
Appropå annat.. ingen som vet nån super bra dagmamma i älvsjö området? :)
Min son är blond och blåögd, så även han är svensk. Jag håller inte med om att alla i personalen är av utländsk härkomst??? Det är väl bara en? (hon den latinamerikanska) Lina ser jag som svensk då hon antagligen är adopterad. Jag tycker att det är bra att det är olika kulturer på barnen, dock så skulle jag vilja ha fler från villaområdet, så de senare kommer att gå i samma skola och man bor närmare varandra. Utegården är liten och ligger i söderläge, så de kan inte vara ute när det blir för varmt. Jag känner att en av fröknarna ger en dåligt samvete om man hämtar sent, och de stänger kl 17??! Jag har tackat ja till Sagoträdet.
Jag skulle aldrig lämna mitt barn hos en dagmamma. Känns inte tryggt..Vi var och hälsade på hos en i Långbro som har bra rykte, men en massa säkerhetsbrister och hon skulle ha 6!!!! barn samtidigt??Jag har svårt att hålla koll på 1 barn..Man vet heller inte vilka hon träffar, vad hon gör för aktiviteter osv