Inlägg från: TSmurfan |Visa alla inlägg
  • TSmurfan

Föräldraledig i Halmstad

Nyblivna föräldar som vill prata om allt mellan himmel och jord och kanske smyga in en fika.. 

• Svar på tråden Föräldraledig i Halmstad
  • TSmurfan
    Mama Jessie skrev 2011-05-31 22:09:14 följande:
    Hejsan! Jag har en son på 6 månader och jag snackar gärna lite skit och smyger in en fika då och då ;)
    Hej, jag har en tjej, Jessica, på snart tre månader... Är inflyttad från Eskilstuna via en del omvägar...

Har förmånen att ha fått en "lyxbebis" som knappt gör ett ljud i från sig och är nöjd med det mesta.. Det gör att jag är väldigt rörlig... Hur är din lille son?? Vid 6 månader kan jag tänka mig att det är full fart.. *ler*

Har alltid trott att jag skulle få en bebis med mycket fart i men det kommer säkert när hon blir lite större... *håller tummarna*

Kommer du från Halmstad eller är du oxå inflyttad???
  • TSmurfan
    Mama Jessie skrev 2011-06-01 11:21:49 följande:
    Nämen har du en Jessica, vad roligt! Jag heter också Jessica :)

Anton är glad för det mesta också, åtminstone så länge han får lite uppmärksamhet :)
    Full fart är det inte än, han trivs rätt bra med att ligga på rygg och leka eller bara sitta och titta men rätt som det är så kryper han väl runt här.

Jag har alltid bott i Halmstad. Hur kommer det sig att du hamnade här då?
    Va roligt med namnet   =0)

Jag har en sambo som till hälften är uppväxt på västkusten så när det väl kom så långt så vi skulle bosätta oss mer permanent (om man kan säga så) så ville han absolut bo på västkusten... Hans släkt har haft sommarstuga i Halmstad i alla tider och han har studerat här.. så vi hamnade här... trivs kanon bra även om det ibland känns lite långt till släkt och vänner...

Therese heter jag... och jag är nyss 30 år fyllda... *s* låter lite som en kontaktannons... Bor just nu ute i Brogård men är på väg in till stan.. Flyttar i oktober... ser fram emot det... även om jag trivs bra på "landet" ska det bli skönt att flytta till en lägenhet som har tvättmaskin... Hade ingen aning om att en så liten person gick igenom så mycket tvätt på en vecka.. *s*
  • TSmurfan
    Mama Jessie skrev 2011-06-01 22:16:38 följande:
    man stöter inte på många småttingar som heter Jessica så det var ju kul :)

Förstår att det måste va lite jobbigt att ha familj och vänner så långt bort. Hur länge har ni bott här?

Tvättmaskin i lägenheten är ett STORT + :)
    Vart i stan ska ni flytta då?

Det är ju lite av en kontaktannons, haha.
    Jag blir 27 år och bor på vallås ensam med Anton.
    Nej vi tänkte vi skulle vara lite lagom "udda" med namnet... *s* är ju ett vanligt namn bara inte i hennes generation... 

VI har bott här sedan november 2009... Även om vi egentligen flyttade hit augusti 2008.. lite krångligt men jag var tvungen att flytta för arbetet skull... så jag bodde i Sundsvall i 10 månader och veckopendlade till Halmstad och sambon eller ja särbo var det ju då...

Vi har faktiskt fått en av HFABs lägenheter på Nissanstrand... Dyrt så in i.... men men... 

Hur är vallås att bo i?? Har hört både bra och dåligt... fast det kanske är som överallt... helt beroende på vart i området man bor...
  • TSmurfan

Ja jag kan tänka mig att det är ett trevligt område om man hamnar rätt... Jag inboxar dig gällande jobbet... *s* du kanske förstår när du läst....

• TSmurfan
    Emelie01 skrev 2011-06-05 14:13:02 följande:

Hejsan!

Nybliven medlem här från Halmstad. Skrattande
    Väntar vårt första barn här i slutet av augusti.Skrattande
    Hör gärna av dig/er för vidare kontakt.

Hej...

Kul att även du hittat min lilla tråd...

Lite fantasifri är jag... så jag ställer samma fråga till dig som jag ställde till "persikans" tidigare..

Född och uppvuxen i Halmstad eller inflyttad??

• TSmurfan

Buffar lite... Inga Halmstadmammor där ute som vill ta en fika så här innan hösten och aktiviteterna sätter igång??

Svar på tråden Föräldraledig i Halmstad