Tills oss som fått/lr har barnen placerade i familjehem med LVU
Ville bara lämna ett avtryck och säga att jag är ledsen för allt lidande. Jag fick mina barn LVU:ade under 5 dagar. Det var den värsta tiden i mitt liv. Mycket har jag varit med om och kanske i andras ögon värre saker än just ett LVU på så kort tid, men när soc. LVU:ade mina barn så rasade min värld. Jag lyckades aldrig återhämta mig riktigt efter det. Jag har varit sjukskriven i 1½ år nu pga krisrelaterad depression. LVU:t utlöste det hela.
När dom tog mina barn så fick jag fullständig panik. Har aldrig blivit så misstänksam och besviken på samhället som under den tiden. Nu vann jag tillbaks barnen innan någon direkt tid hann passera, men jag slogs för dom från dag ett, och det var nog tur det, för systemet är så snett.
Jag tycker det är bra att vi försöker skydda barnen i samhället, men LVU-lagen måste ses över. Sverige har gång på gång fått kritik för just denna lag i Sverige, men inget händer. Ingen förändring och det sitter maktfullkomliga galningar som ensamma styr över barns liv. Om svenska folket bara kunde se hur lätt dom kunde drabbas så skulle alla bli rädda. Det är inte bara barn som far riktigt illa som blir LVU:ade, det kan hända vem som helst!!!!!!