DonaAna: Njut medan tid är hemma! Men det var ju en skön start du har att se fram emot när det väl är dags. Halvtid låter som en bra kompromiss. Själv fick jag ju kliva på heltidsskiftet på jobbet.
Stickan: Vad kan det vara att S vaknar plötsligt förvirrad? Nattskräck har jag läst något om men kan det drabba så små, och sen vet jag inte säkert hur det ter sig heller? Hoppas det bara är högst tillfälligt. Eller tror du det kan bero på att det är en förändring för henne nu när du jobbar istället och pappa är hemma? Att det är lite andra rutiner än hon är van vid? Det var bara en tanke, i så fall borde det ju gå snabbt över för barn anpassar sig ju oftast bra.
Kul att du också provar pottan. Jag tycker det är så kul att F verkar fattat galoppen där, även om han kissar i blöjan en del. Men när han suttit på pottan vänder han sig om och tittar om det kommit något. Och ligger där en korv får man vara snabb för han verkar nyfiken att känna
Jag har ju tänkt på er också och att det skulle vara kul att ses igen, men det blev inte av från min sida heller att höra av mig mitt i allt. Mycket sista lediga tiden, fast främst i december av naturliga skäl. Men då har vi också ett födelsedagsrace att delta i. Många som fyller då; fyra stycken + julafton inom en vecka(!). Men det kanske kan gå att få till någon träff någon helg framöver om vi har lite framförhållning? Det kanske är flera intresserade? Vore ju roligt att se både mammor och barn igen tycker jag.
Roligt att det går framåt med era renoveringar, och vad skönt det lät med bastu! Idag cyklade jag ett ärende efter jobbet i blåst och kyla, då hade det verkligen inte varit dumt med just en bastu efteråt. Vad tufft att fortsätta med flera rum. Det är ju direkt mindre tid med en liten hemma, men det är ju kul också med förändringar som man önskar, och så värt det när det är klart.
Skönt med en grov plan hur det blir för er, och tur ändå att det är med lite distans så ni hinner vänja er vid tanken. Inte så kul med den långa tiden borta, men sen blir det förhoppningsvis bra igen hemma med nya arbetsuppgifterna. Och du får trösta dig med då när han är borta att tiden går aldrig så fort som nu när vi fått barn, så snart är han hemma igen.
För mig går det ok att jobba. Känns inget konstigt att vara där längre, det gick fort att vänja om mig. Lite trist att gå hemifrån dock när övriga familjen sover, men samtidigt skönt att de är hemma och vi slipper dagis ett tag till.
Kram och trevlig helg på er!