Inlägg från: Monchichi |Visa alla inlägg
  • Monchichi

Fortsättning - nu som mammor allihop

Majjssan: Knepigt, minst sagt! Men går det att vänta ut honom på något vis så han blir arg av hunger, och fattar kopplingen när ni vill peta i honom? Eller hinner han gå ner för mycket i vikt då?

Jag funderar på Skallbergets ÖF eller Vallby ÖF imorgon fm, någon som vill hänga på?

• Monchichi

Lexie: Nope, har ingen. Kör ni med 74 nu? Det har F också, som är hela 4 månader äldre. Vissa 68 kan han ha fortfarande också.

• Monchichi

Lexie77: Jag kommer inte imorgon, mannen hinner inte hem tyvärr, extra sent just imorgon

Annars är det bra med oss. Har nya kvällsrutiner från förra veckan så nu somnar båda barnen runt kl 19 istället för 20 och vi får mycket bättre struktur på dagen när vi kommer upp en timme tidigare också. F äter och sover bra och är nöjd för det mesta. Han kryper inte än, utan nöjer sig med att kräla om han ligger på golvet, eller sitter där han sitter om han är satt på golvet. Cool kille!

Hur är det med er Majjssan?

• Monchichi

Hej på er! Skrattande

Instämmer med Stickan att det är kul att det är lite aktivitet här i tråden igen! Det var länge sedan jag var inne på FL över huvud taget, har varit så mycket annat, men så är det ju i perioder.

Vad roligt att höra om era små som gör framsteg! Och tänk att flera börjat gå redan!

Majjssan: Skönt att höra att det går framåt för J med maten, men du har haft ett svettigt första år. Måtte det nu bli bra när han får tänder och kan tugga bättre.

Lexie: Kul idé, jag går in och röstar på momangen! Heja Rio! Och Lycka Till med jobbstart!

DonaAna: Det låter som han är tidig din lille, och det är ju kul med allt man ser de lär sig. Hur länge blir du hemma? Trist med alla förkylningar!

Linny79: D är ju också så tidig, minns att han kröp tidigt med. Men han har väl övat för att hänga med övriga i gänget nu till våren. Hur är storasyster mot honom? Min K var ju inte vidare förtjust när lillebror kom men nu går det mest bara bra, även om de inte riktigt kan leka tillsammans än.

Stickan: Vad härligt för dig att få vara hemma igen om så kort tid. Då förstår jag att det inte känns jobbigt att jobba just nu när du har det att se fram emot. Avundsjuk är bara förnamnet här! Dock inte så kul att det blir bortajobb för mannen så klart. Blir det veckopendling eller är han där nere en längre tid? Men det är tillfälligt eller?

Hur har det gått med era renoveringar, är det klart?

Här har det också rullat på. Jo det stämmer att lilleman fyllt 1 och vi hade kalas veckan innan jul. Var tog min bebis vägen?! Han sitter på pottan också sedan ½-år tillbaka så åtminstone bajsblöjorna är ett minne blott. Sover exemplariskt från 19 till ungefär 8.30 och är för det mesta matglad. Två tänder i nederkäken har han fått och han kämpar på med dem. Krypa började han med 11 månader gammal och sen har det gått ganska fort till att stappla fram, men krypningen går ju fortast, där har han numera god teknik, men det ska han väl ha i den här åldern också. Annars är han en ganska lugn kille, men har gått lite mera temperament senaste veckan.

Har varit en vecka i fjällen men F var ganska likgiltig i snön och pulkan. Han sov hellre i vagnen när vi åkte skidor och bob med storebror.

Imorgon börjar jag jobba igen, blandade känslor.

Må så gott alla!

• Monchichi

DonaAna: Njut medan tid är hemma! Men det var ju en skön start du har att se fram emot när det väl är dags. Halvtid låter som en bra kompromiss. Själv fick jag ju kliva på heltidsskiftet på jobbet.

Stickan: Vad kan det vara att S vaknar plötsligt förvirrad? Nattskräck har jag läst något om men kan det drabba så små, och sen vet jag inte säkert hur det ter sig heller? Hoppas det bara är högst tillfälligt. Eller tror du det kan bero på att det är en förändring för henne nu när du jobbar istället och pappa är hemma? Att det är lite andra rutiner än hon är van vid? Det var bara en tanke, i så fall borde det ju gå snabbt över för barn anpassar sig ju oftast bra.

Kul att du också provar pottan. Jag tycker det är så kul att F verkar fattat galoppen där, även om han kissar i blöjan en del. Men när han suttit på pottan vänder han sig om och tittar om det kommit något. Och ligger där en korv får man vara snabb för han verkar nyfiken att känna 

Jag har ju tänkt på er också och att det skulle vara kul att ses igen, men det blev inte av från min sida heller att höra av mig mitt i allt. Mycket sista lediga tiden, fast främst i december av naturliga skäl. Men då har vi också ett födelsedagsrace att delta i. Många som fyller då; fyra stycken + julafton inom en vecka(!). Men det kanske kan gå att få till någon träff någon helg framöver om vi har lite framförhållning? Det kanske är flera intresserade? Vore ju roligt att se både mammor och barn igen tycker jag.

Roligt att det går framåt med era renoveringar, och vad skönt det lät med bastu! Idag cyklade jag ett ärende efter jobbet i blåst och kyla, då hade det verkligen inte varit dumt med just en bastu efteråt. Vad tufft att fortsätta med flera rum. Det är ju direkt mindre tid med en liten hemma, men det är ju kul också med förändringar som man önskar, och så värt det när det är klart.

Skönt med en grov plan hur det blir för er, och tur ändå att det är med lite distans så ni hinner vänja er vid tanken. Inte så kul med den långa tiden borta, men sen blir det förhoppningsvis bra igen hemma med nya arbetsuppgifterna. Och du får trösta dig med då när han är borta att tiden går aldrig så fort som nu när vi fått barn, så snart är han hemma igen.

För mig går det ok att jobba. Känns inget konstigt att vara där längre, det gick fort att vänja om mig. Lite trist att gå hemifrån dock när övriga familjen sover, men samtidigt skönt att de är hemma och vi slipper dagis ett tag till.

Kram och trevlig helg på er!      

• Monchichi

Trollmamma till 4: Grattis i efterskott till J! Hurra! Hur har han det med mat och mage nu för tiden? Jag jobbar ju heltid nu och har svårt att ses tyvärr. Har du något jobb på gång i augusti eller letar du jobb? För visst sökte du jobb när du var gravid?

DonaAna: Tråkigt med kräkor! Hänger ni på ÖF så han kan fått det från något sådant ställe? Har hört att februari är värsta månaden för vinterkräksjuka så mina barn håller sig mest hemma eller ute nu för att försöka undvika så gott det går, och än så länge är vi friska, peppar peppar.

Kul att A börjat gå en del

Jag tror säkert också att du kommer in i jobbet fort när du väl börjar. Det gjorde iaf jag. Det tråkigaste är ju att lämna barnen hemma och själv gå iväg hela dagen. Jag jobbar för övrigt på samma ställe som du nu, har fått uppdrag där som jag trivs mycket bra med!

Ha det så bra alla!           

• Monchichi

DonaAna: Ja det får vi göra, ser jag fram emot! Vilken våning sitter du på? Jag sitter på C.

Vad kul att få ordning på rum till sonen! Är alla renoveringar färdiga sen? Badrum är ju ett stort projekt, både att bestämma hur det ska se ut och kostnadsmässigt, jag vet, vi har hunnit renovera tre badrum på 2 år. Men det är kul när det är klart. Visst höll ni på att renovera innan A föddes också?

Trollmamma till 4: Nä vi har ingen dagisplats ännu, men har sökt till juli för båda. Fast helst skulle jag ha dem hemma längre. Får se hur det blir. Vi sökte till dess just för att det ska vara lättare att få då. Jag läste för ett par veckor sedan att läget inte var så bra på dagisplatsområdet, men hoppas det blir bättre tills det är dags för oss.

Jobbigt att söka jobb, men skönt att ha ett så klart. Hoppas du snart hittar ett som du ska trivas med! Det är inte lätt alltid att veta vad man vill heller. Lycka Till!

Linny79: Grattis till dagens födelsedagsbarn och till lillebror i efterskott! Jag såg dem i tidningen igår och tänkte på er, och nu ser jag att du har lagt in söta bilden här också. Håller med om att det inte är lätt att fånga båda två samtidigt, men du har ju lyckats bra!

Stickan: Grattis till S i efterskott! Det var 13'de väl? Hur går det med ditt jobb, fortfarande kul? Eller är det bara en transportsträcka tills du ska vara hemma igen?  

Ha det bäst alla!  

• Monchichi

DonaAna: Vad härligt när det är klart i nya badrummet!

Hur känns det att ha börjat jobba igen? Jag trivs faktiskt utmärkt!

Stickan: Är du hemma med lilla S igen?     

• Monchichi

DonaAna: Grattis i efterskott till lille A! Då har alla små i tråden hunnit fylla 1 år! Jag håller med om att tiden går fort.

Hur går det att jobba igen? Skönt med halvtid antar jag? Då blir ju inte separationen hemifrån lika påtaglig.

Finns det många dagis i Skultuna eller ska ni kanske ha era barn på samma DonaAna och Trollmamma till 4?

Trollmamma till 4: Hur är det nu med svälja mat och ev. matgladhet/matvägran för lille J?

Malin F: Vad roligt att se dig igen! Härligt att höra att livet med killarna verkar underbart! Redan 5 för storasyster! Men min stora kille fyller redan 4 i juli och det tycker jag är mycket! Men härligt också!

Ha det så bra alla!       

Svar på tråden Fortsättning - nu som mammor allihop