Inlägg från: DonaAna |Visa alla inlägg
  • DonaAna

Fortsättning - nu som mammor allihop

Min lilla skrutt blev 4månader idag! Otroligt vad tiden går! Var på BVC och han är nu 67 cm lång och 6480 g tung.

Vi har stora barnen här och gjorde en utflykt till Tidö slott och leksaksmuseet idag. Sen blev det bad på johannisbergs camping. Härlig em/kväll.

• DonaAna

Monchichi, när började ni med hoppgungan? Har en men är lite osäker på när man kan börja.

Vi har satt igång med smakisar och han är jätteduktig! Lite roliga miner men inte alltför äckligt än. Potatis och morot blandad med potatis har han fått, tror det blir lite palsternacka idag.

Har ingen bil den här veckan och dessutom stora barnen från onsdag så det blir nog ingen träff för mig den här gången. Får bli nästa gång istället.

• DonaAna

Hej alla! Har också en snorig liten kille här hemma. Det är väl såna tider nu...

Det går jättebra med maten, han gillar det mesta och gapar duktigt. Testade att göra en köttfärsröra själv men den gillades inte! Kanske var för grov konsistens, svårt att få med allt i mixningen. Sparar resten i frysen så kanske det funkar om ett tag.

Har era små fått tänder än? Arvid har inte fått än (väntar gärna med det...) men två jämnåriga bebisar har fått. Det är ju så sött med dom små risgrynen!

• DonaAna

Nåt verkar arbeta mot dig Lexie77!

Jag är superduperförkyld... Men lillskrutten har klarat sig än så länge som tur är.

Vi gjorde en 6-månadersfotografering för nån vecka sen. Det blev jättefina bilder, men svårt att välja 4 st! En bild la dom (porträttfotografen) upp på sin blogg!

Vi går till ÖF här i Skultuna, skönt att ha det så nära. Brukar försöka vara med på sångstund iaf nån gång i veckan. Får ny BVC-sköterska här ute, blir spännande. Har hört att hon ska vara bra, hoppas det stämmer.

• DonaAna

Låter trevligt Lexie77! Länge sen jag var på meandI, kan va kul nu när jag faktiskt har ett eget barn att shoppa till... Förut har det blivit till bonusarna och systerbarnen.

• DonaAna

Hej! Vi mår bara bra! Arvid kryper och klättrar och försöker resa sig, se det är full fart.

• DonaAna

Och jag är sjuk och missar också tyvärr. Tredje förkylningen på kort tid. Har tom lite lite feber, har aldrig feber så det känns fast det är så lite. Suck suck, ska försöka sova nu.

• DonaAna

Majjssan77 - härligt att höra att han äter lite själv i alla fall! Stort steg framåt! Solig

Vi har också haft en del förkylningar, jag mest av alla.... Har just nr 4 för hösten, är piggare men hostar som bara den. Igen! Grr. Skrutten har klarat sig rätt bra ändå, lite hostig men annars ganska pigg. 

Annars är det full fart på honom, står själv en liten stund och går så länge det finns nåt att hålla i. Tar nog inte så lång tid till innan han går själv. Han har precis klurat ut hur man öppnar skåp och lådor, vilket är superspännande men medför lite klämda fingrar då och då. Men han borde ju lära sig snart att man inte ska hålla runt lådkanten när man stänger...

Önskar er alla en riktigt mysig julhelg! Kram 

• DonaAna

Monchichi - jag börjar jobba 1 mars men bara halvtid. Jag och maken ska vara hemma varannan dag. Känns skönt med lite mjukstart, är inte alls sugen på att jobba än. Men man brukar ju snabbt komma in i det.

Svar på tråden Fortsättning - nu som mammor allihop