Lexie: Hoppas ni hade ett härligt dop, det tror jag säkert!
Majjssan: Min sambo har inte börjat sin semester ännu, och det känns också lite tråkigt att vi inte har sommartiden tillsammans, men han ska nog vara ledig ett tag om 4 veckor.
Bra att det går frammåt för J, trots att sonden är kvar. Skönt att ni är under kontroll. Kan det vara något problem när han ska svälja alltså? Något i vägen eller han har ont eller liknande?
Här har vi jobbat med sömnen för båda barnen. K har ju sovit bra om nätterna men insomning har vi fortfarande legat på madrass i hans rum till han sover, men nu har vi försökt ändra på det. Mutade med cars-duplo men efter två dagar sa han att han inte ville ha det, att vi skulle ge det till lillebror eller kusinen istället, bara han fick sällskap när han skulle somna. Vore ju skönt om han kunde lära sig somna själv tycker vi, men det har ändå gått framåt. Ikväll klappade pappa lite på ryggen och sen smög ut och han somnade själv, jippi!
F låter lite i sängen när vi lägger ner honom men är inte ledsen och somnar sen själv. Han hade en period när han var lite orolig när han skulle somna men det verkar ha gått över nu. Och nu sover han hela nätterna, så skönt. Ibland är jag upp och petar i nappen, men det kan jag ta, det händer inte alla nätter. Härligt att få sova själv på natten också, blir ju så mycket piggare.
De har iofs rätt tidiga vanor båda två, och vaknar runt 5.30-6, men det kanske kan bli bättre det också. Idag sov F till 7 så jag vaknade t.o.m. före honom.