-
-
Majjssan77: Jag ammar lite mindre nu för hon är inte lika intresserad på dagarna nu när hon kommit igång att äta mer riktig mat. Det blir amning oftast 1 gång mitt på dagen bara. Jag provade ge henne välling igår kväll när hon fick smörgås och frukt, men hon verkade inte gilla det. Jag ska fortsätta prova, men det bästa sättet just nu är att ge henne det med sked och det känns lite drygt. Hon leker bara med flaskan och pipmuggen istället för att dricka.
Källaren är inte riktigt klar, vi har slipat och spacklat den senaste veckan och ska måla taket ikväll. På tisdag nästa vecka kommer en plattsättare hit och börjar kakla. Känns helt overkligt eftersom vi jobbat med källaren i över ett år nu Det tar tid att göra jobbet själv, men det känns värt det för det blir billigare och man slipper bråka med hantverkare.
Vad bra att J visar hunger nu och vill ha välling och skinka. Förstår att det måste vara en process kring att få en peg, hoppas att det rullar på hyffsat snabbt i alla fall.
Jag har inget bokat på måndag, skulle vara kul att träffas och fika någonstans. På stan eller kanske på någon öppenförskola??
Måndag: Majjssan77, Stickan -
Vilket sammanträffande Vi kan inte heller för S har också blivit förkyld. Vi var på öppna förskolan förra veckan så det var nästan väntat.Trollmamma till 4 skrev 2011-09-11 14:51:36 följande:Hej!
jag avbokar imorgon
Känner mig inte riktigt kry! Förkylningarna har gått runt här dessvärre
Krya på dig!Hej!Linny79 skrev 2011-09-10 21:08:52 följande:Hej på er!
Har inte vart in på länge, hoppas allt är bra med er?
Här är det bara fint, jag har jobbat en vecka nu... Känns mycket bättre än jag trodde!
Dante är 7 månader och far fram härhemma som en virvel! Han kryper riktigt snabbt o är på allt! Han ställer sig upp mot allt så det är ett himla passande! Han har missförstått sin ålder tror jag!
Nova tycker att det är så kul nu när Dante jagar henne osv... de kan liksom leka på ett annat sätt nu =)
Stor kram till er!
Vad kul att det är full fart på Dante, låter härligt att de kan leka med varandra nu, men förstår att det blir lite mer passande.
Kram på dig! -
Tack för tipsen! Jag ska testa om hon kan vara utan målet runt kl 3-4 när hon blivit frisk från förkylningen. Hon tar napp nu och oftast funkar det att bara stoppa in den igen så somnar hon om, men när hon är "hungrig" vaknar hon till kort efteråt och då tar jag upp henne för att hon inte ska störa sambon som ska upp och jobba.Monchichi skrev 2011-09-08 20:51:43 följande:Stickan: När jag visste att F inte behövde mat på natten bestämde jag själv att sluta natt-amma kan man säga. Det var väl lite missnöje första och kanske andra natten, men sen gick det bra att bara peta in nappen så somnade han om. Det gäller att bryta en (o)vana. Du kan ju försöka hjälpa S att sluta äta på natten genom att vara lite tuff, så är det säkert stor chans att både hon och du får bättre sömn. Tar hon napp nu? Minns att hon inte gjorde det tidigare iaf. Men gör hon inte det så kanske hon inte vaknar heller sen på nätterna, och det är ju ännu bättre. F letar nog själv efter nappen och när han inte hittar den piper han. Det var bara tips att försöka leda henne, du gör som du känner passar bäst för er så klart, och jag kan erkänna att jag väntade också med första barnet och lät honom bestämma, men kände att jag ville försöka göra annorlunda nu med två barn för att vara lite piggare.
Just det, ett annat tips om du vill införa välling och det är svårt kan vara att blanda med bröstmjölk ett par gånger så känner hon igen smaken.
Det där med att blanda bröstmjölk i vällingen låter bra, det gjorde jag ju med smakportionerna i början, men har inte tänkt på det nu när jag testat med välling.
Hoppas F mår bättre!Jag tror att S har tänder på G, men jag känner ingenting än. Tycker att hon gnager mer på leksakerna, förut så sög hon bara på dem. Håller med - det är väldigt sött med de små risgrynenDonaAna skrev 2011-09-12 11:42:39 följande:Hej alla! Har också en snorig liten kille här hemma. Det är väl såna tider nu...
Det går jättebra med maten, han gillar det mesta och gapar duktigt. Testade att göra en köttfärsröra själv men den gillades inte! Kanske var för grov konsistens, svårt att få med allt i mixningen. Sparar resten i frysen så kanske det funkar om ett tag.
Har era små fått tänder än? Arvid har inte fått än (väntar gärna med det...) men två jämnåriga bebisar har fått. Det är ju så sött med dom små risgrynen! -
Hej!
Allt är bra med oss med. S har börjat hasa sig fram, tar i diagonalt med en arm och en fot, och det ser jätteroligt ut. Får se om hon fortsätter så eller går över till att krypa på riktigt
Vi har varit på sångstund på Skallberget och på Pinglan förra veckan och jag ska försöka komma iväg dit nästa vecka också, om det inte styrs upp en träff på någon annan ÖF!?
Jag börjar jobba 2/1 och det känns som att tiden rusar iväg och att det snart är dags. Känns både tråkigt och roligt -
Vi har varit där en måndag och sedan onsdagar 2 veckor i rad nu. På tisdagar går vi på babysim, så jag kan inte i morgon På onsdagar har de sångstund för bebisar på Skallberget, och vi provade sångstund på Pinglan i torsdags och det var också kul. Vi får ta en dag när det är för både bebisar och lite större barn. På fredag har de ju ÖF här vid mig igen, det kanske kan vara ett alternativ annars?Monchichi skrev 2011-09-25 20:11:24 följande:Lexie: Oj vad ni hinner med! Körde ni dubbelpass det var ju i onsdags vi sågs på Pinglan
Stickan: Vilken dag har ni varit på Skallberget? Funderar på om vi ska gå dit på tisdag. Har tandläkare för storebror på onsdag och läkarbesök med F på torsdag.
Jag räknar nu ner dagarna för min sambo ska ha semester hela oktober, det ska bli så himla mysigt! Jag kommer nog fortsätta gå på lite aktiviteter ändå för S tycker att det är jättekul. -
Kom precis på att jag glömde svara på ditt meddelande. Jag kommer inte på partyt, jag var nyss på ett och handlade mer än vad jag först tänkte göra. Tack ändå för inbjudanLexie77 skrev 2011-10-03 19:25:58 följande:Men vad tusan! Måste vara något spamfilter.
Meandiparty hos mig 7 nov 18:30 Ni är varmt välkomna! Kanske funkar bättre att skriva ihop det ha ha
Vi kommer inte på simningen imorgon för jag ska på planeringsdag med jobbet. Vi ska ta igen det på tors istället. Det var ju evigheter sen vi var där samtidigt. Hoppas vi ses snart! -
Ja, det låter som en plan Vi ses!Lexie77 skrev 2011-10-10 21:28:42 följande:Stickan - lunch efter badet i morgon?
-
Hej och god fortsättning!
Kul att det har skrivits lite i tråden igen!
Majjssan77: Vad kul att Johannes äter mer själv, kan tänka mig att tänderna gör skillnad! De stör ju mycket när de är påväg upp också så det måste vara skönt när de kommit på plats.
Linny79: Hur mår Dante? Hoppas han mår bättre och att vikten vänder uppåt igen. Låter verkligen som en stadig kille innan han blev sjuk förresten. Svea väger knappt 9 kg och det skiljer inte så mycket i ålder. Det är bra att han hade lite att ta av när han blev sjuk
Låter spännande att du ska ha med Dante i barngruppen, blir tufft med tre stycken småttingar men det går säkert jättebra. Tiden kommer bara att flyga förbi ännu fortare
Verkar som att alla jag känner har åkt på den här dunderförkylningen, Svea har varit snorig i över en månad, men peppar peppar så blev hon bra i förrgår. Hon har varit pigg ändå, men hostat på nätterna i sömnen och stört oss och smittat ner flera i släkten. Det är bara att vänja sig kan jag tänka mig, men jag blir frustrerad när jag inte kan träna på så här länge. Jag har inte varit så dålig som min sambo, men jag känner att det är något som ligger och lurar och gör mig extra trött.
Jag började jobba i måndags och det känns kul. Det har gått bra här hemma, hon har blivit lite mer mammig och nätterna har varit lite jobbiga, men i det stora hela så fungerar det bra. Hon började gå i tisdags och det känns nästan som en hämnd mot mig, jag har fått gå runt och hållt i hennes händer hela dagarna och när jag börjar jobba så lär hon sig gå själv. Ibland kändes det som att vi gick flera km inomhus, runt runt
Min sambo skulle ha varit hemma tom augusti men har fått ändra planerna då han blivit erbjuden nya arbetsuppgifter som han inte kan tacka nej till. Jag kommer jobba ca 2 månader sen blir jag hemma ett halvår till. Det är inget jag är direkt ledsen över, men det kommer bli tufft också för min sambo kommer jobba hela sommaren och bo nere i Malmö ,så jag och Svea kommer nog bo mycket hos mina föräldrar.
Hoppas alla har en mysig helg!!
Kram på er allihop! -
Monchichi: Vad kul att höra hur ni har det! Jag har tänkt höra av mig flera gånger, men det har varit fullt upp de senaste månaderna. Tänk att F är över ett år nu, vad duktig han är som använder pottan förresten! Jag har börjat sätta Svea på den, men än har det inte hänt något. Blir avundsjuk när jag hör att F sover så bra, S har börjat sova sämre och ställer sig upp i sömnen och vaknar helt förvirrad, men jag hoppas att det går över snart. Förra veckan var värst hittills och det var inte kul när jag visste att jag måste upp och åka till jobbet.
MIn sambo kommer bara jobba i Malmö jun-sept, men han kommer gå utbildning nu i vår, sen blir det tillbaka till jobbet här i Vås och det känns bra. Vi vet inte hur schemat kommer se ut och hur mycket han hinner vara hemma, så det känns lite jobbigt just nu, men det får vi veta snart hoppas jag. Renoveringen har gått framåt sen du var här, vi bastar för fullt och det är bara lite kvar i badrummet. Nu ska vi köra igång med hallen och gästrummet och jag hoppas att det blir klart innan sommaren.
Hoppas du får trevligt på jobbet imorgon, förstår dock att det är med blandade känslor!! -
Tack för gratulationen, du kom ihåg rätt - S fyllde den 13:e! Nu har hon ju hunnit bli ytterligare 2 mån äldre, men jag har ändå svårt att förstå att hon är över ett år redanMonchichi skrev 2012-02-19 19:46:33 följande:Stickan: Grattis till S i efterskott! Det var 13'de väl? Hur går det med ditt jobb, fortfarande kul? Eller är det bara en transportsträcka tills du ska vara hemma igen?
Ha det bäst alla!
Det gick bra att jobba, men nu är det skönt att vara hemma igen. De första veckorna var jobbiga innan jag kom in i hemmalunken igen, det är svårt att vara lika effektiv som man är när man är på jobbet.
Hur går det för dig, jobbar du för fullt nu? -
Hej DonaAna!DonaAna skrev 2012-08-17 22:23:41 följande:Haha, måste berätta vad som hände ikväll! En kollega kom förbi och hämtade bärsjal och babybjörn som dom ska låna av mig, dom har nyligen fått en liten kille. När frun var gravid fick hon ett par mammabyxor och grejer av mig. Nu fick jag tillbaka dom tillsammans med ett helt gäng mammakläder till, en stor kasse full. Dom tänkte om jag kände nån som behövde...
Dom vet inte om att jag är gravid än... Var rätt svårt att inte säga nåt!!!
Vilket roligt sammanträffande, förstår att det var svårt för dig att inte säga något
Stort grattis till graviditeten, tänk hur det kan bli - det är ju helt otroligt! Jag hoppas att vi har lika stor tur och att det nu i sista sekunden tar sig spontant, men jag tror att vi kommer få gå enligt plan med FET i sep/okt.
Grattis igen, jag håller tummarna att allt går vägen!
-
Hej allihop!
Hur går inskolningen på förskolan? S började också förra veckan och det verkar gå hyfsat. Hon var ledsen när jag gick i morse och hon åt inte så mkt till lunch, men sen sov hon 2 h när hon kom hem så jag tror det berodde på att hon var trött. Hon vaknade ca kl 07.00 och det är för tidigt för henne, håll tummarna att hon sover till kl 8 imorgon!
Monchichi: Stort grattis igen och jag hoppas att du mår bra trots att du är några storlekar större. Jag tycker att det är så häftigt hur kroppen kan spela ett sånt spratt Jag börjar jobba 3/9 så nu är det verkligen slutspurt och det känns både bra och dåligt. Vi får höras snart! -
Det är samma här, S fick feber natten till fre och jag tror hon är feberfri idag men snoret bara forsar fram. Jag fick ont i halsen i natt och känner mig seg idag men inte så farligt.
Jag tror att vi får ta en mjukstart på förskolan imorgon eller på tisdag beroende på hur dagen utvecklar sig. Det gick väldigt bra i torsdag, så det var ju typiskt att hon blev sjuk innan helgen. Det är inte lätt att få henne att vila och ta det lugnt, det blir många böcker varvat med Barnkanalen
Krya på dig DonaAna!!
Trollmamma till 4: Jag hoppas att resten av familjen klarar sig! -
Stort Grattis Smiley!! Äntligen är ni en liten familj - underbart!Smiley skrev 2012-12-06 20:12:52 följande:Hej tjejer!
I går kom hon, vår efterlängtade dotter! Hon vägde 2985 g och var 47 cm lång och kom 13 dagar för tidigt. Nu njuter vi av vårt nya liv tillsammans som familj :)
Kram på er!
Ha nu en mysig jul!
Kram Stickan -
Hej hej!
DonaAna: Vad spännande att det börjar närma sig, men det låter jobbigt med alla sjukdomar. Förstår att det måste vara tungt att ta hand om en 2-åring när du är höggravid. Håller tummarna att födelsedagarna inte krockar!
Monchichi: Vilket härligt liv ni verkar ha nu, en riktig storfamilj. Häftigt hur det bara blir ibland, är så glad för er skull
Smiley: Jag tror aldrig man vänjer sig. Jag känner mig ofta överrumplad och känner sådan tacksamhet över att vi fått en sådan skatt - vår underbara och roliga dotter. Det känns overkligt!
Jag håller på att återhämta mig efter en titthålsop förra veckan, blev inlagd direkt efter en undersökning av dr Johan på Kvinnokliniken då min högra äggledare brustit pga ett utomkvedshavandeskap. Vi har påbörjat syskonförsök och gjorde en frysåterföring i början av februari, men jag kände ganska tidigt att något var fel. Jag kände mig gravid men ändå inte på något sätt, och sen blödde jag lite varje dag. Nu känns det tomt och konstigt, men samtidigt är jag glad över att det upptäcktes i tid och att jag kunde gå på mina egna ben in på sjukhuset. På dr Johans inrådan täpptes min vänstra äggledare också igen, eftersom vår chans att lyckas på egen hand ändå är så liten. Nu slipper jag oroa mig för att detta händer igen vid nästa försök. Nu hoppas jag att det inte dröjer innan vi lyckas igen, det är ju inte gratis, men som tur är har vi 5 embryon kvar i frysen. Jag tröstar mig med att båda våra insättningar hittills har tagit sig, så förhoppningsvis går det direkt på nästa försök.
Håll tummarna!!
Ha det så bra nu allihop och lycka till med det ni har framför er!
Kram! -
Hej allihop!Monchichi skrev 2014-05-09 21:25:16 följande:
Hej på er!
Hur har ni det alla?
Lexie77: Grattis till nykomlingen! Vad blev det för sort? Jag avundas dig som får vara hemma igen. Lycka Till!
DonaAna: Har du börjat jobba igen?
Stickan: Har tänkt på dig flera gånger och undrat hur det gått efter operationen förra året. Det lät som du skulle vara en del själv också om gubben jobbade borta. Hur är det nu?
Linny: Är du bra i ansiktet nu? Tyckte jag såg dig på håll på stan när du tillsammans med baren pyntade påskbjörken. Det gjorde mina barn också, och det var kul så klart.
Kram på er!
Är inte inne här så ofta och har helt missat att svara. Allt är bra med oss nu, har varit ett jobbigt år efter de två utomkvedshavandeskapen (X) jag fick våren 2013. Jag har verkligen mått piss psykiskt och alla olika energitjuvar som finns i ens liv har blivit väldigt tydliga, för jag har inte haft någon extra energi att förlora.
Nu under våren gjorde vi en ny IVF-behandling och nu är jag gravid i vecka 23. Jag har varit orolig för nytt X och för missfall, och det är nu de senaste veckorna jag har börjat slappna av och kan njuta av att vara gravid igen.
S är så stolt över att hon ska bli storasyster och säger många roliga saker om det hela tiden. Bebisen är beräknad i början av februari, men jag tror den kommer i januari eftersom S var 3 veckor tidig. På RUL ville barnmorskan flytta fram mig 4 dagar, men de får inte byta datum efter IVF, så den ligger redan lite före.
Hoppas allt är bra med er alla! Stor kram!