• Protea

Blev nekad att åka buss för att jag hade barnvagn! (UK)

Jag bor i en forort till London och har 2 vagnar en Emmaljunga edge och en Britax B-mobile. Har aldrig akt buss med vagn bara barsele men har aldrig sett nagon som fallt ihop sina vagnar och har i min enfald trott att det skulle ga att aka aven med Emmaljungan - ser ofta mammor som gar pa genom bakdorrarna! Jag har sett att man blivit nekad pga av att det inte finns plats for flera vagnar men inte nagot annat.

• Protea

Blev nu nyfiken vad TFL sager och det stammer:

Bus

Folded bikes are accepted at the driver's discretion. The rules are the same for pushchairs and larger items of shopping and luggage

Sa man kan 'ha tur' med Busschaufforerna men aven otur! Vi kopte britaxen for att ha nar vi reser, sa da far jag val ta den nar vi aker buss!

Jag remmoenderar barsele!
  • Protea

Jag har heller aldrig sett nagon som varit tvungen att falla ihop vagnen nar de gar pa bussen om det inte redan var fullt och de inte ville vanta till nasta buss. Jag har bott i London i 12 ar och har heller aldrig blivit otrevligt bemott.

Jag gillar barsele men sonen vager redan 8 kilo och det borjar bli lite tungt!

• Protea
    Primrose skrev 2011-05-21 11:03:50 följande:
    Det tycker jag inte stämmer. Det kanske beror på var man bor i London, men jag bodde i relativt centrala London (Maida Vale och Belsize Park - borough City of Westminster resp Camden) i 11 år, fram till 2006, och åkte buss nästan dagligen och de med barnvagnar blev, i princip, alltid ombedda att fälla ihop sin vagnar. Jag tror dock att om man befinner sig mest i turistområden så har bussförarna gett upp litet och kör på utan att tjafsa. I mer "residential areas" är de kanske på litet mer.
    Protea skrev 2011-05-20 20:16:37 följande:
    Jag har heller aldrig sett nagon som varit tvungen att falla ihop vagnen nar de gar pa bussen om det inte redan var fullt och de inte ville vanta till nasta buss. Jag har bott i London i 12 ar och har heller aldrig blivit otrevligt bemott.
    Vilka olika erferenheter man kan ha. Jag var med om så många stackars mammor på bussar som blev otrevligt bemötta (och andra) av oförskämda chaufförer. Mammorna kom oftast med en liten sulky med massor av matkassar och tre barn och var tvugna att fälla ihop sina vagnar.

Generellt är dock min erfarenhet att människor är tevligare och artigare i London jämfört med i Stockholm. Men det gäller inte busschaufförerna (de är inga charmtroll i Stockholm heller, men inte fullt lika otrevliga).
    Vad olika det kan vara i olika omraden i London! Jag har bott 10 ar i Kingston coh akt mycket buss dar och nu bor jag i sydostra London och samma har - jag har akt buss och aldrig sett nagon som varit tvungen att falla ihop sin vagn. Jag har sett de som gjort det om de ville komma med bussen men det var redan fullt pa barnvagnsplatsen. Nu nar jag ar lite mer 'palast' om bussreglerna sa kan man ju forsta varfor sa manga har sma ihopfallbara vagnar!

Jag tycker det ar helt absurt att man inte ska fa aka buss om det finns plats. Och att fa aka en bit och sen bli ombedd att ga av aven om det fanns plats ar verkligen helt sjukt!
  • Protea

Fick mig ett gott skratt sa har pa sondagmorgonen - tack primrose!!!

Svar på tråden Blev nekad att åka buss för att jag hade barnvagn! (UK)