• Birgit66

Ge mig styrka att ta till mig ett bonusbarn

Hej! jag blir trött på alla som klagar på dina känslor, så länge du inte låter dem leda dig är det friskt att erkänna att de finns. Jag var inte alls nöjd med att min man hade ungar när vi träffades, nu älskar jag dem oändligt mycket. Det första steget är att man till 100 procent måste acceptera att barnet är en del av den man älskar. Och man måste inte älska sina bonusbarn, men man måste komma överens.

Mitt tips är att ta det supercoolt med pojken. Var bara där visa lugnt, vänligt och artigt intresse. Ha tålamod. Kom ihåg att du är vuxen och har ansvaret för att inte låta dig provoceras. Han är förmodligen i obalans och kommer kanske att försöka få dig ur balans för att testa dig och pappan. Innanför det där jobbiga finns nog en ledsen liten kille, rädd att förlora sin pappa och med svårigheter att hantera situationen. Tänk att vara 9 och vara outsider i en främmande stad i en främmande lägenhet hos familjen som din pappa vill vara med hellre än dig!

Din kille kanske har dåligt samvete och det kan försvåra det hela.

Gör noga upp med din älskade innan vilka viktiga regler som ska gälla i ditt/ert hem och förklara att det i första hand måste vara han som ser till att de efterlevs, inte du. Men strunta i alla småregler och tjafsa inte om småsaker.

Kram och lycka till!

Svar på tråden Ge mig styrka att ta till mig ett bonusbarn