• Knorris2011

Ge mig styrka att ta till mig ett bonusbarn

Jag kan förstå dina känslor då det är en helt ny situation för dig.Har själv ett bonusbarn på 5 år och det var inte helt lätt i början. Inte för att jag inte tyckte om barnet utan mer för att jag inte gillade situationen. Men känslorna för hennes pappa var för starka och jag gav detta nya liv en chans. Idag 4 år senare bor vi ihop och har precis fått vårt första gemensamma barn:) Dottern är en självklar del i mitt liv, kanske tar jag en annan roll för henne än med min son, hon har trots allt sin mamma men vi har ett speciellt band och jag vet att jag betyder mkt för henne. Vad jag vill säga är att ge det en chans om du verkligen gillar killen. Det blir lättare med tiden och framförallt ge pojken en chans! Bor han i ditt hem har även du rätten att uppfostra honom och säga till hur du tycker det ska vara hos er. Ta det i lugn takt och prata mkt med dion kille. Min sambo har alltid varit noga med att jag har lika mkt att säga till om gällande dottern och det har fungerat jättebra för oss. Idag är vi en hel familj.

Lycka till!

Svar på tråden Ge mig styrka att ta till mig ett bonusbarn