• MochN

Elak styvmor

det är lite jobbigt ibland att vara bonusmamma tycker jag....jag vet inte när jag kan/ska säga ifrån! men i helgen när sambons dotter var hos oss så blev jag riktigt förbannad och hon fick inte se på tv eller sitta vid datorn på resten av kvällen och visstsambon stöttade mig men samtidigt så tyckte han att jag var för hård mot henne!
    saken var den att jag har en gammal och sliten byrå som ska kastas så fårt vi har köpt ny och sambons dotter hade fått nya kritor och hon fick för sig att måla på byrån och det gick inte att tvätta bort det...jag blev arg så klart för en 7 åring ska fatta att man inte målar på saker..men sambon tyckte det inte var få farligt bara för vi ska ju ändå köpa ny men för mig kvittar det om den var gammal o ska kastas man gör bara inte så!

var jag för hård och överreagerade jag??

• MochN
    Regine skrev 2011-06-08 13:13:34 följande:
    Visste flickan att byrån skulle slängas? Klart man inte ritar på möbler etc, men hon kanske trodde (efter att ha hört er prata om byrån) att den var skräp? Om inte det var något missförstånd, fr flickans sida, så helt klart att hon måste veta att hon gjorde fel, men om ni pratat om byrån så hon hört det, då kanske hon trodde att i detta fall var det okej?
    vi har aldirgt pratat om att vi ska köpa ny när hon har varit här så nej hon viste inte om att den ska kastast!
  • MochN
    smultronrt skrev 2011-06-16 20:23:53 följande:
    MochN: enligt mig så gjorde du rätt. Det är ALDRIG okej att rita på möbler eller tapeter. Spelar ingen roll om de ska kastas eller inte. Gör hon det på den gammla vad säger att hon inte gör det på den nya. Jag hade med sagt ifrån.
    precis så tänkte jag också.....hon målar inte på möblerna när hon är hemma hos sin mamma och då ska hon inte tro att det är okej att hin gör det hos oss.
    Regine skrev 2011-06-09 16:06:05 följande:
    Då låter det som att hon helt klart måste veta att hon gjorde fel, du och din sambo kanske ska prata med varann om "straffsystem" etc. Ni måste vara överens, han får inte köra över dig, men du får inte heller köra över honom.
    vi har suttit och pratat om allt som rör hans dotter och han har insett att han släpper på mkt och låter henne komma undan med mkt och hon får oftas som hon vill och jag lägger mig inte i förutom denna insidenten.
    Hon vet hur hon ska betee sig för att få som hon vill, för att han känner att dom två inte ses så ofta, vi har henne varannan helg samt alla lov.
Svar på tråden Elak styvmor