Elak styvmor
Ja det är faktiskt så jag känner mig ibland, som en enlak styvmor. När barnens mamma talar om för barnen att de ska inte lyssna på mig och att jag inte är del av familjen. När jag och min sambo har kommit överäns om vilka regler som gäller men det till största del är jag som ser till att de följs. Vilket gör mig till boven i dramat. Barnen säger ständigt till mig att jag inte är rolig att jag är elak och att de inte vill att jag skall vara där. Ja nu ser ni säkert mig ur barnens ögon och att jag kanske ska flytta från dem och att jag inte skall ha med dem att göra.. Men nu skall ni få se det ur min synvinkel istället. Jag har bott av och till hos killen i två år och barnen tyckte inte illa om mig innan deras mamma böjade tala illa om mig inför barnen. Hon kalla mig för allt möjligt inför dem. Jag och killen har sagt till barnen att jag är del av familjen och deras mamma säger att jag inte är det. Sen när jag måste sätta dem på strafbänken för att de slås eller förstår saker eller för att sambon ber mig göra det så är jag dum och de kallar mig för en massa fula saker. Grabbarna är 7 och 8 år gammla. Jag ser till att de har rena kläder och jag städar hela huset inklusive deras rum. Jag försöker göra det så roligt som möjligt för dem. Jag har sagt att är de snälla så är jag snäll och jag håller hårt på det. När de är snälla får det belöningar som att jag fixar roliga lekar åt dem eller köper något rolgt åt dem för en billig peng. När de är elaka så leker jag inte med dem och jag försöker att inte lägga mig i. Men när killen inte är konsekvent så måste jag lägga mig i annars så blir det jobbigt för oss alla i slutändan.
Frågan är nu, gör jag fel??? Ska jag inte säga ifrån ska jag bara vara. Och vad gör man åt mamma som beter sig på detta vis??? är det någon annan som varit med om att mamman beter sig på detta sättet??? HJÄLP