• Anonym (Saga)

Hatar jobb

Jag känner också igen mig. Eller jag har varit där. Mitt liv var en enda stor plåga. Jag hade sådan ångest o förstod ärligt talat inte vitsen med livet när man skulle plåga sig till ett jobb åtta timmar per dag, år ut o år in.

Efter 15 yrkesverksamma år gick det inte längre, jag fick en utmatningsdepression. Då förstod jag att jag varit deprimmerad under många, många år utan att jag ens fattat det. Det hade blivit vardag för mig. Jag trodde det var så livet skulle vara. Skäms

Jag blev sjukskriven o under många år kände jag att jag aldrig mer vill börja jobba igen. En terapeut sa till mig att så länge jag känner så så är jag inte frisk. När jag blir frisk kommer jag vilja arbeta igen o där är jag nu. Sakta men säker börja jag känna att jag vill hitta ett jobb. Jag trodde ALDRIG att jag skulle känna så. Nu letar jag jobb...

Vad jag vill ha sagt med detta är du kanske ska känne efter hur du mår. Är det jobbet som gör att du mår dåligt eller är det att du mår dåligt som gör att du inte trivs med att jobba. Hur mår du? Är du deprimmead?

Sedan tror jag att man är olika som personer också. En del fixar o stortrivs med att jobba mer än heltid medans en del bara klarar halvtid, jag är nog en av dem. Ett dilemma är att om jag har ett jobb med för mycket ansvar så blir jag stressad o får ångest, har jag ett jobb utan ansvar blir jag så himla uttråkad. Inte lätt att hitta rätt.

Svar på tråden Hatar jobb