• emchristina

Hatar jobb

Håller med dig, ts. Livet är fan fett tråkigt .. Sen får arbetsmoralkärringarna säga vad dom vill ... Tungan ute

• emchristina
    Anonym skrev 2011-05-18 22:47:39 följande:
    Ja fy fan för vuxenlivet! Så tänker jag ibland.

Bara en massa plikter och mellan alla vuxna finns världens töntigaste tävling om vem som är präktigast och definivt inte unnar sig att slappna av och ha kul någon endaste gång.

Jag tänker ofta som du. Till syvende och sist är alla jobb monotona och tråkiga och vuxet folk är nåt fördjävligt enahanda med allt tjat om båtar och sommarstugor och vädret. Själv är jag på ytan säkert likadan och visst håller jag ordning hemma och varje dag är den andra lik och enbart fylld med jobb och hushållsarbete. Kanske drömmer vi alla om att sticka från detta??

Man frågar sig vad livet ska vara bra för om resten ser ut såhär. Vad är meningen, liksom? Jag funderar på att göra revolution och skita i alltihop. Kanske starta mitt eget företag inom något som verkar kul. Låta hushållsarbetet vara ibland. Använda alla pengar till resor. Uppleva lite och inte sluta som kontorsslav för resten av livet!
  • emchristina
    Anonym (bonden) skrev 2011-05-19 09:32:36 följande:
    Jag kände precis som du gör när jag slutade plugga och började jobba på kontor. Det var en ren plåga att ta sig dit. Det var en plåga varje morgon och det var en plåga att sitta där i kontorslandskapet och höra allt jävla tjatter om pojkvänner och sommarstugor. Det var trist att sitta vid en dator hela dagarna och bara se betong genom fönstret och komma hem och vara genomslut i huvudet.
    Jag ledsnade snabbt. Blev bara kvar några månader. Sedan sadlade jag om och blev bonde. Visst, jag har egentligen världens skitjobb. Arbete sju dar i veckan året om, uselt betalt. Ingen semester. Tungt och smutsigt arbete hela dagarna och arbetsdar som ibland blir över tolv timmar långa. Men jag älskar det.
    Kroppen är helt slut när jag väl kommer in på kvällen och det är superskönt. Jag kan ägna den lilla fritid jag har åt studier och sånt. (pluggar på universitetet vid sidan av)

Jag måste hålla med psychonaut. Om man hittar ett jobb man verkligen brinner för så känner man inte sådär längre. Du kanske skulle fundera över att sadla om till något du är intresserad av på ett annat sätt? Fundera utifrån dina intressen och hobbies.
    Skulle fasen trivas med det jobb du har jag också :) Finns inget bättre än att ta hand om en massa djur hela dagarna <3 Det bästa som finns.
Svar på tråden Hatar jobb