Anonym (bonden) skrev 2011-05-19 09:32:36 följande:
Jag kände precis som du gör när jag slutade plugga och började jobba på kontor. Det var en ren plåga att ta sig dit. Det var en plåga varje morgon och det var en plåga att sitta där i kontorslandskapet och höra allt jävla tjatter om pojkvänner och sommarstugor. Det var trist att sitta vid en dator hela dagarna och bara se betong genom fönstret och komma hem och vara genomslut i huvudet.
Jag ledsnade snabbt. Blev bara kvar några månader. Sedan sadlade jag om och blev bonde. Visst, jag har egentligen världens skitjobb. Arbete sju dar i veckan året om, uselt betalt. Ingen semester. Tungt och smutsigt arbete hela dagarna och arbetsdar som ibland blir över tolv timmar långa. Men jag älskar det.
Kroppen är helt slut när jag väl kommer in på kvällen och det är superskönt. Jag kan ägna den lilla fritid jag har åt studier och sånt. (pluggar på universitetet vid sidan av)
Jag måste hålla med psychonaut. Om man hittar ett jobb man verkligen brinner för så känner man inte sådär längre. Du kanske skulle fundera över att sadla om till något du är intresserad av på ett annat sätt? Fundera utifrån dina intressen och hobbies.
Skulle fasen trivas med det jobb du har jag också :) Finns inget bättre än att ta hand om en massa djur hela dagarna <3 Det bästa som finns.