Jag ångrar varje dag att jag inte följde min magkänsla och bad om snitt igen. Efter snittet var jag helt återställd efter två veckor och mådde kanon. Den här ggn var jag på väg till ett snittsamtal men blev övertalad att föda vaginalt. Skulle återhämta mig fortare sas det (hur är det möjligt?), men framför allt så skulle jag ju få lyfta min 2-åring efteråt. Fick ingen info om att man bör undvika tunga lyft även efter en vaginal förlossning. Här sitter jag nu, 5 veckor efter förlossningen och är oerhört bitter. Fortfarande ont, bristningar som inte läker, framfall och svårt att göra nr 2 (dricker bulkmedel för att överhuvudtaget kunna bajsa). Har varit hos gynekologen, men de tar så lätt på det. Jaha, kom tillbaka efter sex månader om du fortfarande har problem med framfallet löd hennes ord. Hur kul är det att ha ett ägg mellan benen?? Men, det är tydligen en vanlig åkomma efter en vaginal förlossning och inget att bry sig om...
Min slutsats TS är: följ din magkänsla! Känns inte en vaginal förlossning som din grej så gör det inte! Istället för att få en positiv sista förlossning blev det till ett helvete!