Jag VÄGRAR föda vaginalt
jag tycker det borde vara kvinnans rätt att välja alternativ,
jag hade en jätte jobbig första förlossning. men vart övertalad att "det är en annan förlossning andra gången, det går så mycket bättre"
så jag chansa och fick ännu en helvetes förlossning, men med massa komplikationer efteråt oxå har tex en av grejerna är ont i svanskotan än och det ger inte med sig och dom vet heller inte varför eller vad man ska göra åt det.
för mig känns det som många kvinnor bara lämnas till sitt öde så får det bli som det blir. och får man komplikationer e det synd men inget man kan göra något åt, och då ska man bara vara glad för att man fått barnet och inte sörja sina komplikationer eller det som skett.
(grundar det på att när barnmorskorna frågade efter förlossningen hur jag tyckte den gått? och jag sa " det var det värsta jag någonsin varit med om" då deras svar blev " men nu är det över och du har ditt barn")
och får man en bra förlossning hyllas den och berättas om överallt och i tidningar.
så dom som lider, lider många i tystnad..
så jag tycker vill du ha snitt, vik dig inte en tum, var klar med riskerna och kör stenhårt på att du är medveten men du vill det ändå.