Jag VÄGRAR föda vaginalt
Usch jag lider med er som fått negativa upplevelser utav förlossningarna.
Jag vet att det kan låta helt stört detta i era öron men jag födde min son för nu 13 veckor sedan, vaginalt.
Jag var livrädd innan, ville bara ha ut bebisen på något sätt annat än vaginalt.
Men jag hade väl tur.. Mn förlossning var underbar trots smärtan och jag längtar till nästa gång!
Jag fick värkstimulerande för mina värkar var så oregelbundna och jag blev sydd då jag fick en mindre bristning.
3 veckor efter var jag nästan totalt återställd så jag läkte bra, det kan hända att nu ibland har jag riktigt ont i bäckenet när jag ibland gör vissa saker som belastar det, men det berör mig inte. Det är värt det! (I mina egna ögon)
Jag pratar säkert om förlossningen varenda dag, jag är stolt över att jag vågade!
Det var mitt livs största upplevelse i livet.
Men jag förstår de som fick uppleva hemska saker i samband med förlossningen, och det som är livrädda att ni vill ha kejsarsnitt, och det ska ni ha full rätt till! Inget snack om saken! En kvinna ska själv få bestämma över sin egen kropp.
(Detta var mer eller mindre till TS som är livrädd, och jag vet att du inte vill genomgå en vaginal förlossning men alla skriver så negativt här inne. Jag fick uppleva den positivt )