• medow

Jag VÄGRAR föda vaginalt

Läste bara TS och jag tycker det är trist att du tänker så , ett snit är banne mig inget man ska önska sig för det innebär inte ett smärtfrit sätt att få sitt barn på ..

• medow
    Hexx skrev 2011-05-18 21:32:51 följande:
    Men så kan man inte säga! Allt är olika för alla. Mitt första barn föddes vaginalt efter övertalning av BM och det ångrar jag. Förlossningen var långdragen (64 timmar) och jag fick skador som aldrig läker.

Fick planerat snitt med andra barnet och det var helt komplikationsfritt och smärtfritt och jag har inga besvär efter det.
    Jo det tycker jag att jag kan , det finns de som fått snitt och fått hemska komplikationer med .
    Alla som föder vaginalt råkar ej ut för det du har varit med om villket jag tycker är tråkigt att du behövde gå igenom ..
    Men snitt är och kommer alltid att vara en operation som även är ett ingrepp under kirurgi ..

Alla känner någon som varit med om olika saker , men jag tycker det är tråkigt att man som förstföderska väljer snitt pga räddsla att föda vaginalt , hör och häpna det finns de som föder snabbt och komplikations fritt med :)
Svar på tråden Jag VÄGRAR föda vaginalt