Inlägg från: FruHellström |Visa alla inlägg
  • FruHellström

tips från styv/ bonusföräldrar tack!

Förstår dina gravidhormoner, inte kul. MEN, iom du blev ihop med denna man så ingick ju barnen o ja du vet hur det låter. Men en grej kanske kan vara o trappa upp tiden hos er, börja med från varannan Torsdag t Söndag o sen öka på succesivt. Sen när er bebis kommer så kanske man kan tulla lite på mamman en period. Alt börja med det efter ert barn kommit. Men varför vill hon bli av med sina barn, varannan vecka som merparten av skilda  föräldrar har kan väl vara bra?  Sen är det väl inte bara du som ska ta hand om hans barn? De har väl sin pappa med. 

• FruHellström

Ok, men att hon vill riva upp barnen från kompisar o allt, men det kanske är bra för henne som sagt o få lite egen tid i sommar. Har ni bra kontakt kanske ni kan sätta upp en plan tsm att ni har barnen mer. Sen att de går i skolan betyder generellt att de är lite större o självgående, kan ju vara en bra hjälp för dig medans mannen jobbar, bara kunna ta en dusch i någorlunda lugn o ro =) 
    Just nu är jag inte bonusförälder men har varit i 7år o under tiden även fått ett barn. 
    Har ni bra kontakt med bion, eller vill hon mest bråka tror du? 

• FruHellström

Det funkade sådär, nu va jag rätt ung 19, när jag träffade exet. Jag gick absolut inte in i mammarollen utan va pappas tjej kort o gott. Mot slutet funkade det bättre. 

jag kan (tyvärr) erkänna att jag var väldigt omogen när jag fick mitt barn, jag blev sur när syskonen höll på o gulla med "mitt barn" vilket jag idag skäms o hatar mig själv för. Men 21år o nybliven mamma gjorde nog det hela så. Har dock fortf kontakt med dem o deras mor o jag är vänner.

Men det va det jag tänkte, ni kanske kan mötas halvvägs sas, ni har de kanske varannan vecka några veckor efter bebis kommit o sen heltid lr fortsatt vv. Man kan ju hoppas att hon tillåter er o landa, framförallt du då efter förlossningen några veckor. Kommunikation är A & O. jag ska själv ha barn i Nov och jag kommer nog själv behöva landa i lugn o ro lite utan mitt tidigare barn, oxå för min sambos skull. Nu har jag o exet löjligt bra kontakt o är vänner så det är inga problem. Såklart kommer min son vara här, men läxläsning o fritidsaktiviteter får hans pappa ta lite mer i början.
    Hur gamla är barnen? Hoppas verkligen bion o ni kan lösa detta på ett bra sätt för alla inblandade o för att du ska komma in i din mammaroll i lugn o ro.

Svar på tråden tips från styv/ bonusföräldrar tack!