Det funkade sådär, nu va jag rätt ung 19, när jag träffade exet. Jag gick absolut inte in i mammarollen utan va pappas tjej kort o gott. Mot slutet funkade det bättre.
jag kan (tyvärr) erkänna att jag var väldigt omogen när jag fick mitt barn, jag blev sur när syskonen höll på o gulla med "mitt barn" vilket jag idag skäms o hatar mig själv för. Men 21år o nybliven mamma gjorde nog det hela så. Har dock fortf kontakt med dem o deras mor o jag är vänner.
Men det va det jag tänkte, ni kanske kan mötas halvvägs sas, ni har de kanske varannan vecka några veckor efter bebis kommit o sen heltid lr fortsatt vv. Man kan ju hoppas att hon tillåter er o landa, framförallt du då efter förlossningen några veckor. Kommunikation är A & O. jag ska själv ha barn i Nov och jag kommer nog själv behöva landa i lugn o ro lite utan mitt tidigare barn, oxå för min sambos skull. Nu har jag o exet löjligt bra kontakt o är vänner så det är inga problem. Såklart kommer min son vara här, men läxläsning o fritidsaktiviteter får hans pappa ta lite mer i början.
Hur gamla är barnen? Hoppas verkligen bion o ni kan lösa detta på ett bra sätt för alla inblandade o för att du ska komma in i din mammaroll i lugn o ro.