• Isabell012

När börjar bostadspriserna att sjunka?

Kjell2 skrev 2011-06-20 08:59:44 följande:
    Om ni tror på en kommande hyperinflation ska ni säkra genom att ta stora lån och direktinvetsrea i t ex livsmedelsproducerande mark, råvaror och bostadsfastigeter. Definitivt inte ha pengar på bankkonto.

Inflationen kommer äta upp lånet medans reala tillgånga kommer behålla sitt värde.

Så sant! Men som jag sa i tidigare inlägg, så menar jag att det är väldigt ovisst.

Vad tror du kommer att hända?

• Isabell012
    Argo skrev 2011-06-08 12:26:38 följande:
    Cornucopia? Killen som till och med är värre "Peter" än vår vän här på FL?

Redan 2001 började han tala om bostadsbubbla och han har varit säker på sin sak sedan 2005.

Eftersom jag kan ett av de relaterade områden han skriver om ibland väldigt mycket bättre än honom, så kan jag med säkerhet säga att killen har ingen aning om just den biten i alla fall. Undrar om han kan lika lite om allt det andra han skriver om också?

Men färg-glada diagram och säkra "analyser" kring dessa finns att beskåda där åtminstone.

*bara så ni har lite mer bakgrund när ni ska bedöma hans profetior*
    Hej, lite gammalt citat kanske, tänkte bara berätta att Cornu intervjuas angående bostadsbubblan på E24 i dag.

Han omnäms ha Sveriges stösta ekonomiblogg
    http://www.e24.se/pengar/bostad/50-60-procent-nedsida-for-lagenhetspriserna_2919406.e24

Mycket intressant läsning! 
  • Isabell012
    Vildabarn skrev 2011-09-03 21:51:35 följande:
    Vi är inte inne i någon bostadsbubbla.

Hela världsekonomin håller på att krascha!
    Men nej då, vi kommer inte att drabbas!

Tillåt mig småle   

• Isabell012

Jaha, då har SBAB höjt tremånadersräntan idag! Tror att det sakta men säkert fortsätter ticka uppåt!

• Isabell012
    Tonårsmamman1 skrev 2011-10-16 13:57:02 följande:
    Håller med. Det är ju bara att se vad som händer när tidningarna skriver om börsen som går ner. Alla paniksäljer, istället för att sitta lugnt i båten.
    Man kan förlora väldigt mycket pengar på att sitta still i båten vid börsfall, så jag förstår inte vitsen med det!
Svar på tråden När börjar bostadspriserna att sjunka?