Inlägg från: Linnea och Hillevi |Visa alla inlägg
  • Linnea och Hillevi

När börjar bostadspriserna att sjunka?

education skrev 2011-06-25 22:04:50 följande:
    Fast nu är de ju på desperat jakt igen, tyvärr. Människan glömmer snabbt...
    Fan jag har inget tålamod alltså... vill köpa hus NU! Så sprick NU då bubblejävel !!!
  • Linnea och Hillevi

En snabb fråga.. kan man använda taxeringsvärdet som en relativt tillförlitlig indikation för vad huset är värt? Jag menar vanligen så är ju marknadspriset/utgångspriset mycket högre än vad taxeringsvärdet visar, men om man då antar att bubblan brister så kanske priset hamnar runt taxeringsvärdet istället för marknadsvärdet. Tänkte om man därför redan nu lyckas få tag på ett hus där marknadsvärdet är ungefär detsamma som taxeringsvärdet, så borde man väll sitta rätt säkert sedan när bubblan brister, eller vad tror ni? Eller är jag ute och cyklar?

• Linnea och Hillevi
    education skrev 2011-06-25 23:15:56 följande:
    Du lever farligt kvinna.........

Jag ser en liten Schulman i dig!
    Haha!
  • Linnea och Hillevi

Det tråkiga för min egen del just nu är, att i hålan där jag bor så har mäklarna inte vilja inse att det är en nedgång nu på gång, utan de kör på som vanligt och verkar tycka att man kommer med skambud.. detta trots att objekten legat ute hur länge som helst på hemnet. Jekla tomtar...!

• Linnea och Hillevi

Lite dött var det här i tråden...  Någon som sett eller hört något nytt kring ämnet?

• Linnea och Hillevi
    education skrev 2011-06-26 22:30:58 följande:
    Det är bara att fortsätta att vara kall och avvakta. De tycker ju egentligen inte att man är fånig som kommer med skambud. Innerst inne vet de att det är där priserna egentligen borde ligga. Och kommer att ligga
    Ja det har du rätt i.. får försöka avakta lite till.. frågan är ju bara hur länge.. ingen som vet exakt datum.
  • Linnea och Hillevi

Ingen bubbla spräckt so far....
    trögt det går men den som väntar på något gott...

• Linnea och Hillevi

Tjoff puff!

Finns det någon ny tråd på ämnet eller varför så tyst nu då ?!

• Linnea och Hillevi
    f90pema skrev 2011-09-24 20:43:31 följande:
    IMF-chefen varnar idag för "en kollaps i den globala efterfrågan" (se www.di.se, "Varnar för kollaps"). Sverige är ett litet exportberoende land med en stor banksektor. Att inse vad som  händer med den uppblåsta bostadsmarknaden i ett sådant land om IMF-chefens farhågor slår in kräver inget större mått av fantasi...
    Vad händer? Jag kan inte se kopplingen, må vara lite trög men jag hoppas på ett prisras..
Svar på tråden När börjar bostadspriserna att sjunka?