• Isabell012

När börjar bostadspriserna att sjunka?

Argo: Nu har Cornucopia ett tillägg i ovannämda länk som handlar om dig!

• Isabell012

"Naturligtvis är detta inga råd som jag tar något som helst ansvar för utan är personliga funderingar. "

Som rådgivare ja, dvs om någon följer råden, kan han givetvis ej ställas ansvarig!
  • Isabell012

Oavsett Cornu, detta är bara början till den stora nedgången.

Har en annan intressant länk ( som jag av någon anledning inte kan länka)

sök " Megabubblan Röda stugan av Börje Lindström".

Lite historik om tidigare bubblor samt förklaringar om bubblors natur.

Intressant läsning för den som är intresserad!

• Isabell012

Argo:

Ang, bolånetaket så infördes det 1/10, så om du ordnade ett bolånelöfte innan dess hade du 6 månader på dig.

Det är nu den verkliga effekten börjar visa sig dvs 6 månader efter bolånetaket.

( kanske har fel, men har för mig att ett lånelöftet gäller i 6 mån)

• Isabell012
    rudeboy skrev 2011-06-16 23:09:14 följande:
    Akuta likviditetsproblem skulle riksbanken hantera på samma sätt som hösten 2008 och finansiell turbulens i omvärlden är knappast något som får de längre räntorna att stiga - tvärtom.
    Skulle de?, är inte så säker på det.
  • Isabell012

Allt är bara spekulationer, ingen vet vad som kommer att hända.

Något som min man och jag "oroar" oss över är om pengarna skulle bli värdelösa vid en hyperinflation, eller så kanske det blir deflation, depression.

Krig, statskupp i Grekland, ingen aning.

En sak är dock säker, denna kreditbaserade "tillväxten" har ett slut, på vilket sätt har jag igentligen ingen aning om.

• Isabell012

Det är absolut inte säkert att det kommer att bli hyperinflation, jag försökte bara påpeka att ingen vet vad som kommer att hända i tidigare inlägg!

Svar på tråden När börjar bostadspriserna att sjunka?