Linnea och Hillevi skrev 2011-05-19 22:09:29 följande:
Jorå det kommer, är jag helt övertygad om.. Det är bara en tidsfråga...
Så dom som vill vara optimistiska och blåögda kan väll gå till en annan tråd

Fast sverige är ett stort land och omöjligt att snacka generellt. Jag själv har 2 hus, ett i norrlands inland och ett utanför stockholm. Det i norrland skulle jag antagligen behöva bränna ner eller betala någon för att bli av med. För 10 år sen så kanske det var värt sina hela 140 000 som det är taxerat till, i dagsläget med tur så skulle jag få 40 000. Hur ska det vara möjligt att det rasar ytterligare när priset redan innan den sk bostadbubblan var katastrof och att ingen förbättring skett? Det i stockholm är i områden utanför som ej är upptäckta än utan under utveckling och folk har börjat hitta hit. Dessa ligger inte i närheten av de priser som råder i stockholmsområdet utan prisutvecklingen har startat från riktigt låga priser och kryper sakta men säkert uppåt av rent naturliga skäl, folk behöver någonstans att bo. Efterfrågan närmare stockholm kommer alltid att vara hög eftersom människor vill bo där och det är brist. Befolkningsökningen är ganska konstant. Att priserna avstannar, visst, men inte att de rasar. Visst är utvecklingen olika i olika delar av landet men att yla om att folk kommer få gå man ur huse och att priser kommer att rasa har jag riktigt, riktigt svårt att se. Vissa områden kanske påverkas vilket är svårt att sia om men överlag tror jag inte att några större förändringar kommer att ske. Vissa kanske kommer behöva lämna sina hem pga räntorna men tvivlar att priser överlag kommer att falla
De "lärda" tvistar" väl om, om det överhuvudtaget är en bostadsbubbla.