• MiaIa 90

Någon mer en jag som vill ha barn nu?!

Hej jag undrar om de är några andra unga här runt 16-23år som vill och ska försöka få barn eller redan har?

Jag kanske redan är gravid,om jag inte är de ska ajg och killen sluta med mina mini-pe i september har vi kommit överens om:).

Undrar om de är några som vill skriva och berätta hur de går för er under tiden m m.

Mvh Mia

• Svar på tråden Någon mer en jag som vill ha barn nu?!
  • MiaIa 90
    Junior10 skrev 2011-05-16 18:35:05 följande:
    Ja, speciellt då min man jättegärna vill ha ett gemensamt barn med mig. Och vi har försökt nu i ett halvår. Tyvärr måste man ju ha försökt i ett år för att få hjälp. Men tycker det är löjligt. Jag har ju inte ens ägglossning, så hur ska jag kunna försöka ?
    Men ja, vi ska lägga ut 10 000 kr på en privatklinik och få hjälp därifrån. 

Fy vad jobbigt att känna månad efter månad besvikelsen på att det inte har fugerat.

Men ska ma inte kunna få hjälp med tabletter som sätter igång ägglossningne och så i från bm innna et år?

Skmmligt att mans ka behöva vänta så länge på att få hjälp.

• Junior10
    MiaIa 90 skrev 2011-05-16 18:39:35 följande:

Fy vad jobbigt att känna månad efter månad besvikelsen på att det inte har fugerat.

Men ska ma inte kunna få hjälp med tabletter som sätter igång ägglossningne och så i från bm innna et år?

Skmmligt att mans ka behöva vänta så länge på att få hjälp.

JAg vet inte. Har ringt till flera olika mottagningar idag men alla har nekat mig. Ska ringa imorgon också till några fler. Så vi får se hur det går.
  • MiaIa 90
    Junior10 skrev 2011-05-16 18:58:03 följande:
    JAg vet inte. Har ringt till flera olika mottagningar idag men alla har nekat mig. Ska ringa imorgon också till några fler. Så vi får se hur det går.
    Stå på dig och ge inte upp fast att de kan vara svårt. Men de finns någon tablett man kan få utskriver av en bm har jag för mig kolla upp det får du se.
  • Junior10
    MiaIa 90 skrev 2011-05-16 19:43:55 följande:
    Stå på dig och ge inte upp fast att de kan vara svårt. Men de finns någon tablett man kan få utskriver av en bm har jag för mig kolla upp det får du se.
    Ja, det ska jag göra.
    HAr bara hört talas om Provera, Pergotime och Puregon. Men ska kolla upp en BM och ringa imorgon och kolla. 
  • MiaIa 90
    Junior10 skrev 2011-05-16 19:46:41 följande:
    Ja, det ska jag göra.
    HAr bara hört talas om Provera, Pergotime och Puregon. Men ska kolla upp en BM och ringa imorgon och kolla. 
    Kan vara någon av dom men de vet ajg inte komme rinte ihåg vad om heter tyvärr. Men hopps någon av dom kan hjälpa dig och din kille till att få barn.
  • Junior10
    MiaIa 90 skrev 2011-05-16 19:51:53 följande:
    Kan vara någon av dom men de vet ajg inte komme rinte ihåg vad om heter tyvärr. Men hopps någon av dom kan hjälpa dig och din kille till att få barn.
    Okej. Du tror inte att du skulle kunna kolla där du fick reda på den informationen ?
    För att få dom där utskrivet så har jag hört med andra med PCO och dom har behövt göra utredningar för att få det. 
  • MiaIa 90
    Junior10 skrev 2011-05-16 20:12:52 följande:
    Okej. Du tror inte att du skulle kunna kolla där du fick reda på den informationen ?
    För att få dom där utskrivet så har jag hört med andra med PCO och dom har behövt göra utredningar för att få det. 

Vet bara att min före detta kompis fick tabletter efter bara 5månader när dom inte blev gravida men tyvär pratar ja inte med henne längre:/

Skulle gärna vilja hjälpa dig om jag kunde.

• Junior10
    MiaIa 90 skrev 2011-05-16 20:26:09 följande:

Vet bara att min före detta kompis fick tabletter efter bara 5månader när dom inte blev gravida men tyvär pratar ja inte med henne längre:/

Skulle gärna vilja hjälpa dig om jag kunde.

Okej. Ringde Vårdguiden och hon jag pratade med var väldigt hjälpsam. Så ska ringa några imorgon och hoppas på det bästa.
  • MiaIa 90
    Junior10 skrev 2011-05-16 20:54:46 följande:
    Okej. Ringde Vårdguiden och hon jag pratade med var väldigt hjälpsam. Så ska ringa några imorgon och hoppas på det bästa.
    De låter jätte bra hoppas du/ni får hjälp av någe slag nu så de går frammåt för er:)
  • Junior10
    MiaIa 90 skrev 2011-05-16 21:10:14 följande:
    De låter jätte bra hoppas du/ni får hjälp av någe slag nu så de går frammåt för er:)
    Ja, det hoppas jag med. I värsta fall får jag ringa en privatklinik och betala den där hemska summan... Usch, ja...
Svar på tråden Någon mer en jag som vill ha barn nu?!