• MiaIa 90

Någon mer en jag som vill ha barn nu?!

Hej jag undrar om de är några andra unga här runt 16-23år som vill och ska försöka få barn eller redan har?

Jag kanske redan är gravid,om jag inte är de ska ajg och killen sluta med mina mini-pe i september har vi kommit överens om:).

Undrar om de är några som vill skriva och berätta hur de går för er under tiden m m.

Mvh Mia

• Svar på tråden Någon mer en jag som vill ha barn nu?!
  • MiaIa 90

Grattis gud vad kul för dig:) snart har du din lilla ängel hos dig:).

Hur klarar du allt med ekonomi,lägenhet och allt praktiskt?

Är en del av de jag har funderat på.

• MiaIa 90
    Nea92 skrev 2011-05-16 17:49:46 följande:
    Jag bor ihop med min pojkvän "sambo" och han har en väldigt bra lön ca 30000 i mån och jag har en lön på ca 5000-7000 lite olika jobbar som anställd vikarie bara:)
    Men vi har stora kostander också han har ett bil lån som vi betalar 8000 på i mån o en hyra på 8000
    Och en hel del andra utgifter:) Men så klart går ju lånet att dra ner om vi vill har valt å betala så mycket då vi tycker att vi har råd:)
    Och vi bor i hus därför vi har lite dyrare hyra:)
    Men ja har rekomenderat alla ja känner i min ålder o ha jobb innan dom skaffar barn Skulle ju absolut inte klara mig lika bra om jag inte hade haft min sambo

Men då får ni tillsammans rätt bra med pengar men synd att ni har billånet som är så pass dyrt endå:/.

Om man kan ju klara sig bra bara man vet hur amns ka lägga upp allt med pengar och saker.

Jag har tyvär inte jobb men killen min har:) bor inte ihop en men vi har funderat på om ajg ska flytta up till honnom om några månader:)

Sedan får vi se när det blir barn ska sluta med mina mini-pe i september men de kan var aså att jag redan akn vara gravid,men vi har bara varit ihop i snart 2månader så allt ahr gått fort fram men allt känns så rätt:)

• MiaIa 90
    Nea92 skrev 2011-05-16 18:03:16 följande:
    Oj då har det gått fort fram.
    Jag o pojkvännen hade varit tillsammans 7månader när jag blev gravid. Det var dock inte planerat men vi bestämde oss för att behålla:)

Men hade nog  inte tänkt o planera o skaffa barn med någon som jag hade varit tillsammans så kort tid, Men många blir ju gravid första månaden o vissa förhållanden håller ju =)

De är nog lagom att vara ihop ett tag innen men ibland går de inte och om skaer känns bra så tycker jag att man inte ska vänta för länge heller emd att saker ska hända.

Men har kännt varandra längre en så skrivit och pratat med varnadra innan vi blev ihop så hr ju pratats och så innan vi träffades som tur är:).

Jo min kompis blev gravid frösta månaden och dom är fortfarande ihop efter 3år.

• MiaIa 90
    Ikaa skrev 2011-05-16 18:07:27 följande:
    Här har vi en till :) Har nyss fyllt 20 och väntar tredje barnet , är i vecka 14 :)
    Vad kul grattis:)
  • MiaIa 90
    Nea92 skrev 2011-05-16 18:12:19 följande:

Okej, Ja då ja tror att det inte spelar någon roll om man varit tillsammans en liten stund eller flera år finns alltid risker att det tar slut =)

Men många tycker att man e dum i huvet ifall man skaffar barn om man inte varit tillsammans längre än 10 år haha (Kanske tog i lite på 10 år men du fattar ) ;)

De tror inte jag heller utan att allt ska kännas rätt för båda och inte vara några problem utan att amn ska ha pratat igenom hur mna vill ha det innan med allt. Kan vara en fördel.

Ja alla tycker ju att amn är knäpp när man säger att amn vill ha abrn nu ocha tt man bara är 21år.

• MiaIa 90
    Helwa skrev 2011-05-16 18:21:16 följande:

Jag är 20 år och är gravid i vecka 24, 25 imorgon :)

Grattis till gravideteten och välkommen till denna sida:)

• MiaIa 90
    Nea92 skrev 2011-05-16 18:26:10 följande:
    Jo precis så länge det känns rätt för en själv så tycker ja man ska köra på det:) Jo jag har fått hört en hel del saker om att jag är 18 o gravid o att vi inte hade varit tillsammans så länge men sånt e bara o skita i :P
    Och hade tillomed några "kompisar" som slutade umgås med mig när ja vart gravid, vilket ja förstog då inte var några riktiga kompisar som ja trodde :)
    Jag fattar inte hur folk tänker ibland och om är så dömmande:( inget säger att en ung mamma är sämmre en att var 40år. Och de hur länge mna ahr varit ihop betyder inget. man akn vara ansvartagande iallfall mot barnet och ta hand om de t bra.
  • MiaIa 90
    Junior10 skrev 2011-05-16 18:27:29 följande:
    Här är ännu en. Är 19 och planerar nummer två. Dock har jag PCOs så måste ta hormoner och gå en behandling. Så äHoppr ganska jobbigt att jag inte kan bli gravid när jag vill.
    Hej hej roligt att se dig här:) Fy måste vara jobbigt att veta att du inte kan bli gravid när duv ill som du skrev:/ 
    Hoppas de tar sig snabbt och du kan få din andra skatt:)
  • MiaIa 90
    Nea92 skrev 2011-05-16 18:34:37 följande:
    Jo precis i vissas världar så skulle det ju aldrig vara nån som e över 25 o inte skulle kunna ta hand om ett barn :/
    Visst ja kan förstå i vissa fall när kanske man är 14-15 o får barn, Jag tycker själv det är lite ungt. 
    16-17 är väl ungt men tkr inte det är nått fel så länge man kan ta hand om barnet :) Men 18 å uppåt är deffenitivt inte ungt,tkr inte jag iaf..
    Du har så rätt så tycker de samma som dig. Bara amn akn ta hand om sitt barn så ska inte någon lägga sig i men dom som är 14-15år kanske kan ah lite svårt med vissa saker och dom måste få stöd hemmifårn och kanske i från soc.
Svar på tråden Någon mer en jag som vill ha barn nu?!