• MickisH

Nyfödd med snabb andning - erfarenheter?

Tycker dom borde göra ett ul på hjärtat. Om det är hjärtfel ex hål så hörs det inte alltid med stetoskop. Vill inte skrämma upp dig men vore nog bra att kolla.
    Har dom kollat syresättningen när han äter?

• MickisH

4-5 läkare och inget ul? Min dotter har ett allvarligt hjärtfel (bara 1 kammare) som upptäcktes på lungröntgen. Tror inte din son har samma, då hade han blivit dålig redan men något är det ju som inte stämmer.
    Luna hade också snabb andning men det avfärdade sköterskorna med att hon hade kvar fostervatten i lungorna. Fattar inte hur dom kan uttala sig om det är allvarligt eller inte innan dom kollat allt. 
    Hoppas du kan få lite svar imorgon. Lycka till!

• MickisH

Be om  (kräv) ett ul på hjärta, det går ganska snabbt om dom vet vad dom ska kolla efter. På röntgen brukar dom kolla efter tecken på lunginflammation, avvikelser osv men om det vore nått sånt borde dom ju sagt det.
    Tror inte knuten han hade påverkar hans andning eller att han blir blå men jag är ju inte utb läkare,  bara självlärd inom vissa områden ;)   

• MickisH

Bara för att dom inte alltid hittar en förklaring betyder inte att det inte finns någon. Måste vara ansträngande för honom att andas så snabbt hela tiden.
    Håller tummarna för er.
    Var hård mot läkarrna om du kan, visa att du inte tänker nöja dig med "vi vet inte vad det är så vi struntar i det"
    Jag har fått kämpa för min dotters vård trots att hon har sin diagnos. Tjata- det lönar sig oftare än man tror.

Svar på tråden Nyfödd med snabb andning - erfarenheter?