Nyfödd med snabb andning - erfarenheter?
Och han har inte problem med hjärtat? Förmodar ju att det är kollat, men det var det första jag tänkte på...
Och han har inte problem med hjärtat? Förmodar ju att det är kollat, men det var det första jag tänkte på...
En kompis son hade exakt som du skriver. De skickades hem från BB, trots att mamman påpekat den snabba andningen. Vid hembesöket av BVC några dagar senare tar ssk mammans oro på allvar och de får åka till lasarettet och senare ambulanshelikpter till Lund. Pojken har hjärtproblem och man får operera, den första av flera operationer. HÄndelsen är Lex Mariaanmäld. Han är även blå om händer, fötter och läppar. Vill absolut inte skrämma dig, men hoppas att du kan fråga de som kollat din son om de kollat ordentligt så att det inte är något med hjärtat.
Det är säkert ingen fara men skulle jag vara du skulle jag ta det säkra före det osäkra.
Lycka till.
Har han pipig andning?
Skriv upp lite nu, om hur många andetag han tar, hur det låter lite om hur och när han blir blå- Det ärju ju så lätt att man glömmer när man väl är där. Blir han blå efter nästa måltid kan du ju ta bilder och ta med tills i mrgon så de får se. Skriv upp lite frågor om du kommer på nu. Kan vara bra att vara förberedd.
Läkare har ju en tendens att de kan låta övertygande och så kommer man på hemma igen vad man BORDE ha sagt och frågat.