Börja förskoleklass till hösten!
På den skola som mina barn går i har barnen i förskoleklassen närvarotid 8-11 alla vardagar.
De barn som har rätt till fritids äter lunch 11.30. På föräldramötet så rekommenderade personalen att barnen tar med frukt som isåfall äts ca 9.30. Barnen har alltid tillgång till gympasalen 1 tim/v och har alltid liten utflykt med frukt som skolan ordnar 1 dag/v.
Barnen är alltid ute samtidigt som skolans äldre barn har rast, dvs 9.30-10.00 och 12.00-12.30 för dem som är kvar på fritids. Mellanmål serveras 14.30 och efter det är de oftast ute en stund igen.
På den här skolan är fritids i samma lokaler, och fritids bemannas av pedagogerna från förskoleklass + 2 fritidspedagoger som också fungerar som hjälplärare i olika klasser under lektionstid. Det gör att det alltid finns personal fram till kl 16.30 på den avd min son ska gå. De barn som har längre dagar får gå över till avd bredvid (men i samma hus) och den är öppen som längst till kl 18.30 tror jag. Har man behov av morgonfritids så kan barnet få komma tidigast 6.30 och frukost serveras 7.30.