Börja förskoleklass till hösten!
min dotter ska oxå börja nu till hösten!
hon kommer gå i förskoleklassen mellan 8.20-13 varje dag och sen på fritids mellan 13-16....jag är föräldraledig. hon får vara där till kl.16 alla dagar utom lovdagarna..då får hon vara där till kl.14. jag tycker att det är väldigt generöst med timmar faktiskt om jag jämför med förskolans tider....
jag vet inte om de ska ha frukt med sig men på den skolan jag gjord emin praktik på (läser till lärare) avslutade de varje dag med en sagostund och medhavd frukt. men det kommer du få reda på på infomötet el inskolningen.
mellanmål får de på fritids efter skolan, brukar vara runt 14 som på förskolan
hur mycket eget ansvar är nog från skola till skola tror jag. men de ska ju klara av att var apå skolgården utan inhängnad utan att försvinna bort. ska klara av att gå från gympasalen till klassrummet själva tex....men de kan så mycket mer än vad man tror! du som är föräldraledig kan ringa fritids eller säga till skolpersonalen att just ditt barn får gå hem själv direkt efter skolan eller vid en speciell tid....
de ska ta ansvar för att ev lappar och brev kommer hem och att ansvara över sin "läxa"...
visst är det spännadne med skola?! det är mitt första (av tre) som börjar i skolan nu!!!