Inlägg från: annika11 |Visa alla inlägg
  • annika11

Föröldrarutbildning inför adoption

Hej är det någon som vet om det finns någon norm om hur länge man ska behöva vänta innan utbildningen börjar? Hur länge fick ni andra vänta innan ni fick börja?

• Svar på tråden Föröldrarutbildning inför adoption
  • annika11

okej här måste vi vänta tills vi är 12 anmälda dom kan tänka sig att starta när vi är 10 men då får vi betala en högre kursavgift just nu är vi 8 och det har vi varit ett tag vi har väntat i 7 månader nu.

• annika11

ja det är ju en fördel vi har stått i kö i dygt 2 år så det hadde varit kul att få köra igång nu.

• annika11

ja jag har funderat på det om det inte har hänt något tills efter semestern kruxet är att då får vi åka 10-20 mil vid varje tillfälle. dom har redan samlat ihop vårat län med 2 andra kommuner för att det ska gå fortare men tydligen så hjälper inte det.

• annika11

Det hjälpte tydligen att gnälla lita här. för nu när jag öppnade min mail så hadde jag fått från vår kursledare att det verkar som att vi kör igång i juni.

• annika11

Nu har vi efter månader av väntan äntligen börjat kursen, kan säga att jag blev väldigt positivt överaskad kursen kommer att gå mycket djuppare in än vad vi trodde tror bara att det är nyttigt så att vi blir riktigt förberreda för utredningen.

Svar på tråden Föröldrarutbildning inför adoption