Inlägg från: Anonym (Jag) |Visa alla inlägg
  • Anonym (jag)

Vilken socialgrupp hör en till?

Men herregud dina föräldrar är ju arbetarklass så det skriker om det! typiska arbetarjobb...inget fel med det!

En annan sak som är intressant är att du anser att en f-skattesedel är något att komma med?! det är väl också väldrigt arbetarklass... det vet väl de flesta att ett akitebolag alltid är att föredra om man startar eget...men du kanske inte har så mycket att förlora om det skulle skita sig?!

Jag själv anser mig också solklar arbetarklass...mamma arbetar som receptionist pappa är åkare..jag studerar just nu YH och min sambo jobbar i industrin med en årslön på 350 k...Min pappas åkeri är värt flera miljoner och han kommer att leva gott när det säljs men han kommer ändå alltid att tillhöra arbetarklassen...

arbetarklass är INTE lika med underklass!

• Anonym (jag)
    trettioplus skrev 2011-05-10 09:19:50 följande:
    Det beror på vem du frågar. Jag går efter den traditionella beteckningen av arbetaklass som underklass, oavsett vad Moderaterna säger. Åkare är inte heller en självklar arbetare. I synnerhet inte i din fars fall.

Det är inte alls självklart att aktiebolag är den självklara bolagsformen, det är något som insatta i företagande är väl medvetna om. Endast den okunnige skulle säga att "aktiebolag alltid är att föredra". Jag skulle kunna ge en kurs i det där här och nu, men jag tycker inte riktigt att den debatten hör hemma just här.
    ok här kommer en beskrivning på arbetarklass från nationalencyklopedin:

arbetarklass

arbetarklass, del av befolkningen i ett samhälle som betraktas som ett klassamhälle. Vanligen räknas till arbetarklassen de som utför avlönat kroppsarbete, men i en vidare definition av begreppet kan även andra löntagare utan chefsställning och utan högre utbildning räknas dit.

www.ne.se/arbetarklass

detta för mig är arbetarklass...underklass är för mig de männsikor som står utan självförsörjning.