Inlägg från: Anonym (Lina) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Lina)

Vilken socialgrupp hör en till?

Hej,

Får jag kapa tråden lite. Jag funderar lite på vart jag kvalar in någonstans. Min mamma har haft höga chefspositioner på ett stort företag medan min pappa har arbetat med förståndshandikappade. Mamma kommer från en norrländsk bruksort och pappas familj är relativt förmögen med militärer på höga poster samt piloter.

Vi har alltid haft det väldigt gott ställt med villa, sommarhus och jag har alltid haft tävlingshästar.

Jag studerar just nu på universitetet men har redan en KY-utbildning i bagaget.

Anledningen att jag frågar är för att mamma som är högt uppsatt inom företaget hon arbetar på kommer från en arbetarfamilj medan pappa som arbetar med förståndshandikappade kommer från en familj med pengar och utbildningar. Jag själv har gått från KY-utbildning till universitetsstudier.

Är jag arbetarklass eller lägre medelklass?

• Anonym (Lina)
    Anonym (Lina) skrev 2011-05-09 16:05:17 följande:
    Hej,

Får jag kapa tråden lite. Jag funderar lite på vart jag kvalar in någonstans. Min mamma har haft höga chefspositioner på ett stort företag medan min pappa har arbetat med förståndshandikappade. Mamma kommer från en norrländsk bruksort och pappas familj är relativt förmögen med militärer på höga poster samt piloter.

Vi har alltid haft det väldigt gott ställt med villa, sommarhus och jag har alltid haft tävlingshästar.

Jag studerar just nu på universitetet men har redan en KY-utbildning i bagaget.

Anledningen att jag frågar är för att mamma som är högt uppsatt inom företaget hon arbetar på kommer från en arbetarfamilj medan pappa som arbetar med förståndshandikappade kommer från en familj med pengar och utbildningar. Jag själv har gått från KY-utbildning till universitetsstudier.

Är jag arbetarklass eller lägre medelklass?
    Puffar mitt inlägg lite. Är väldigt nyfiken på vad ni anser!
  • Anonym (Lina)
    trettioplus skrev 2011-05-09 16:59:21 följande: