• Zinfandel

Missfallsutredning i Sthlm!

Jag går inte i Sthlm men jag skulle nog försöka finna en annan läkare än fertilitetsläkare. Till att börja med skulle jag nog försöka få en remiss till en endokrinolog för att utesluta immunologiska faktorer. Jag har börjat omvänt och kört uteslutningsmetoden och lyckades även få en allmänläkare att göra en komplett utredning på mig, trots att jag inte haft något MF. I vår ålder ska man inte behöva vänta till man haft flera MF. Immunoglobulinbehandling är ett exempel på åtgärder man kan sätta in, och Prednisolon, Trombyl, Fragmin, Innohep är förslag på mediciner man kan sätta in beroende på vad man vill komma åt. Jag förutsätter att ni har kollat sköldkörtel, B12 och D-vitamin? Har du nån autoimmun sjukdom? Lycka till!

• Zinfandel

Det finns massor med information i ämnet och jag tycker du gör rätt i att fördjupa dig så mycket som möjligt. Du har ju också ont om tid, tyvärr.

Om du tex har en reumatisk sjukdom med kardiolipidantikroppar och antilupuskoagulans, så kan det vara risk för proppar under graviditeten och då behövs blodförtunnande, tex Innohep.

Här kommer ett par bra trådar om immunologi med massor med kunskaper:

www.familjeliv.se/Forum-11-261/m49826574.html

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m58190373.html

Sen finns det både kromosomtester & koagulationsprover att göra.

Du kan även gå med i SIS för mer info, de sitter på en massa kunskaper. Jag mailar dig mer inmorrn när jag är hemma!

Så ge inte upp, det finns mer att göra!

Kram

Svar på tråden Missfallsutredning i Sthlm!