Inlägg från: Velour |Visa alla inlägg
  • Velour

Den stora OT-tråden där PK och PI kan mötas...

Nice Girl Wrong Place skrev 2011-07-13 20:12:18 följande:
    Ja eller hur?
    Om NG gör något måste det betyda att det är fullt normalt.
    JA! Hur onormalt det än är!
  • Velour

Fam.Cooper, 

hahahhahah! Det var så förbaskat roligt att se personen få på moppo, dvs smaka på sin egen medicin Helt underbart! När det gällde den grupp han/hon inte passade in i, ja då skulle de helt enkelt rätta sig efter hur alla svenskar lever. Men plötsligt när han/hon råkade hamna i skottlinjen...öjöjö...då tvärvänder han/hon i sin åsikt. Skitnice att se det hända  

• Velour

Vad snackar ni om nu då? Ska det träffas folk i verkligheten eller?

• Velour
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-07-14 10:22:03 följande:
    Vad händer?
    Nu blir jag nyfiken!
    En medlem i tråden om varför invandrarmammor låter sina barn vara ute till sent på natten, som från början lugnt och fint hade kul med att alla som inte rättar sig efter svenskarnas sätt att leva skulle ut eller flytta ut i skogen. Men så hände något i tråden och plötsligt hamnade samma person i den kategorin som stör och då blev det massa liv från honom/henne. Då hette det istället att alla ska rätta sig efter sina nya grannar (underförstått att alla skulle rätta sig efter hans/henns sätt att leva).

Det är andra gången jag ser nån få smaka på sin egen medicin här på FL och det är lika skönt att få uppleva det varje gång!
  • Velour
    MrsAssault skrev 2011-07-14 12:59:33 följande:
    It's a boy!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Underbart {#emotions_dlg.flower} Grattis säger jag också
  • Velour

Trallalalallaaaaaaa...Drömmer

Jag har även rast nu på mitt godforsakna jobb. Och det regnar här...Antecknar intresseklubben?

• Velour

Nehe. Då går jag ut och röker istället. Tjadå!

• Velour

Om ni befann er nånstans, säg i en butik, med ert barn och en person som skulle gå förbi er gick rakt på er son istället för att väja för honom (ja, ibland råkar ens vägar mötas) och sedan bara fortsatte att gå som den blinda kossa denne är, skulle ni hojta till den personen? Skulle ni skälla ut ert barn istället? Skulle ni svälja allt och låta det vara?

• Velour

Haha, roligt att se att de allra flesta hade sagt åt personen. Nu gjorde jag inte något eftersom jag av någon anledning  inte hann tänka tillräckligt snabbt just när det hände. Men nästa gång kommer jag att brotta ner personen framför min sons fötter och tvinga denne att kyssa min sons skor.

(nejdå, men ge en tillsägelse, fast mycket vill jag göra i min fantasi)

Yoyna, gillade det där om karma OCH det där som din man gjorde med de vattenskvättande barnen. Egentligen "får" man aldrig göra så i dagens samhälle för då är man värsta barnmisshandlaren, men JAG ser inget farligt i att ta till sådana metoder. 

Jag ser väldigt sällan någon respekt från främmande när jag är ute bland folk. Det händer ytterst sällan att någon ber mig om ursäkt när de knuffar till mig och ytterst sällan att de ger någon respons när jag ber om ursäkt för att jag råkat knuffa till någon. Ibland tror jag att jag är osynlig...

Kanske borde jag flytta till USA Drömmer 

• Velour

Rose, så bra att du verkligen sa till. Folk ska helt enkelt lära sig att bete sig civiliserat när de är ute bland andra. Jag trodde att det tillhörde sunt förnuft och norm att ta hänsyn till andra, men tydligen inte. Och då får man upplysa dem om det!

Svar på tråden Den stora OT-tråden där PK och PI kan mötas...