Inlägg från: Velour |Visa alla inlägg
  • Velour

Den stora OT-tråden där PK och PI kan mötas...

stortå skrev 2011-06-28 20:27:49 följande:
    var tvungen att googla det, tack, då lärde jag mig nåt nytt idag
    Hahah, fast jag menade det som Elmer Fudd brukade säga, inte det om dataprogrammet som Wikipedia skrev om Hoppas det var det du menade också!
  • Velour
    MrsAssault skrev 2011-06-28 20:30:41 följande:
    He....?!
  • Velour
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-06-28 20:42:55 följande:
    www.hemnet.se/bostad/fritidshus-3rum-norra-ha...

Åhhh
    Huset är inte så sexigt, men the location is perfect och jag kan måla!

Keyword "En kort promenad till havet".
    Oj, den var ju jättefin! Jättefräsch och fint inredd Och location är perfekt, ja!!
  • Velour

Shit, den första har INGET att sätta emot de två andra från utlandet...Wooow!!

• Velour
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-06-28 21:05:02 följande:
    Bilderna från utlandet är samma fantastiska hus...
    F-n om jag var rik alltså...
    Jo, jag förstod det, men det gjorde nästan lite ont att titta på dem, just av samma frustration du skrev om

Men jag har ändå en sorts "husfetisch" och det går till så att jag "kåtar upp mig" genom att ofta gå in på hemnet och kolla in alla hus jag aldrig kommer att ha råd med. Blir tillfredsställd ändå på nåt konstigt vänster
  • Velour
    stortå skrev 2011-06-28 21:22:10 följande:

Wabbit....

I byggbranschen

Du och din wabbit! 

MMhhmm, en del huskunskaper med andra ord... 
  • Velour
    stortå skrev 2011-06-28 21:27:37 följande:
    Nja, snarare VA och allt annat som inte syns men som du är evigt tacksam för att det finns.
    Ok, nu måste DU förklara ord för mig. Vad betyder VA?
  • Velour
    stortå skrev 2011-06-28 21:39:11 följande:

Vatten och avlopp

Sen gör vi grunden huset står på och anlägger din uteplats och planterar din trädgård, fast det syns iofs. Bra jobb! Kul jobb!

Duttit

Nu när du nämner husgrund och sånt så funderar jag på vad som gör att marken plötsligt försvinner under husen ibland (när det inte handlar om jordskred).

Läste på nätet för några månader sedan om ett flervåningshus nånstans i Sydamerika som bara försvann ner i ett stort hål i marken. Inga andra byggnader runtom skadades. Bilden var jättehemsk att titta på. Det var ett stort, djupt hål där byggnaden hade stått. Alltså marken under hade bara rasat in. Hur 17 kan sånt hända? 
  • Velour
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-06-28 21:47:56 följande:
    Fuskbygge...Drömmer
    Så jävla läskigt. Man vet inte om huset man bor i är fuskbyggt eller inte, om man inte är jättekunnig alltså...
Svar på tråden Den stora OT-tråden där PK och PI kan mötas...