Inlägg från: I Blackrose I |Visa alla inlägg
  • I Blackrose I

Den stora OT-tråden där PK och PI kan mötas...

Velour skrev 2011-05-12 12:11:42 följande:
    Nice att du fortfarande har den kvar. Har du något/några favoritspel?

Haha, vad instängd du måste ha känt dig. Bara 500 familjer?! Hur kände dina föräldrar?

Coolt med meditation. Kör du efter någon känd metod eller kör du bara som du tycker känns bäst för dina sinnen?
    Ja, Super mario 1,2,3 och 5:an och Turtles.

HEMSK, HEMSK är nog vad jag kan summera dom åren i bynhålan med. Mina föräldrar var rätt vana att leva isolerad eftersom vi mer eller mindre gjorde det i Iran också men det var ett helvete för mig och lilla syster.

Jag kör efter min egen religion. Släcker lampor, tänder en massa ljus, sitter i mörker och antingen sjunger med en helig sång jag sätter på eller koncentrerar mig på mina tankar och bearbetar dom.
    Den som uppvaktar rosen må känna till dess törne (persiskt ordspråk)
  • I Blackrose I
    Velour skrev 2011-05-12 12:15:28 följande:
    Känns som jag måste prova de sakerna förutom inälvorna då. Men det kan väl inte vara så mycket kött på de stackars kanariefåglarna? Hur många går det åt för att man ska bli nöjd, ungefär?
    Rekommenderar Kanin, hare och vildsvin. Vildsvin överraskade mig rejält. Var faktiskt urgott.

Kanariefågel är väl mest en delikates och ska inte ätas tills man blir mätt av det utan mest som en "aptitretare". Ska ätas med riset nedan:

http://www.w.ashreshteh.com/images/gallery/persian_foods/persian_food22.jpg

Nej inälvor är ingenting som uppskattas av alla.
  • I Blackrose I
    TheCoopers skrev 2011-05-12 12:32:44 följande:
    nej men på riktigtT ? Vilken restaurang ? FAN jag missar ALLT
    Nej ingen restaurang utan man kan köpa det färsk i söderhallarna (Medborgarplatsen) Velour.
  • I Blackrose I

Vad dött det var här då. NG ut och jaga några bovar som kan komma hit och bråka med oss.

• I Blackrose I
    Jäjd skrev 2011-05-12 16:06:37 följande:
    Nej....
    Hehe. det var det godaste jag visste när jag var liten. Grillad hjärta, njure. Ville alltid att pappa skulle köpa till mig när vi gick ut tillsammans.
  • I Blackrose I
    Jäjd skrev 2011-05-12 16:09:51 följande:
    Men nu får du väl äta mat väl? *orolig*
    Skäms Mat är fettig.
  • I Blackrose I
    Velour skrev 2011-05-12 16:33:08 följande:
    Hehehe, coolt Mina var Castlevania och Zelda. 

Nåväl - varför levde ni isolerade i Iran? Var det p.g.a. den hemska situationen? Var iranierna jobbiga mot er p.g.a. er religion?

Det där låter jätteskönt. Kan tänka mig att det är bra mot huvudvärken också!

Just det Zelda tyckte jag också om men jag förstod mig inte på 2:an.

Med isolerad menade jag att vi bara umgicks med familjen, släkten. Jobbiga och jobbiga nej, det var dom inte. Inte vanlig folk, jag vet faktiskt inte varför vi inte umgicks med grannarna. Att man är diskriminerad i Iran som minoritet är ju känd (Om man inte är jude eller kristen). Mamma är ju en hönsmamma också. Fick ju knappt gå tills jag var 2år gammal.

Ja, det hjälper huvudvärken jättemycket.
  • I Blackrose I
    Velour skrev 2011-05-12 16:35:14 följande:
    Yummy! Du "syndar" inte bara genom att äta gris, du supersyndar genom att äta VILDSVIN

Men det låter spännande med lite annorlunda kött. Eller, annorlunda och annorlunda, men jämfört med vad jag äter vanligtvis. 
    Jag syndar ju inte. Vi får äta all slags kött/mat. Prova rökt vildsvin. Det är jättegott.

Har du inte provat hare/kanin. GÖR det och anka måste du också prova.
  • I Blackrose I
    Jäjd skrev 2011-05-12 16:37:55 följande:
    Nej. Sluta nu, ät rätt istället.
    Jag äter rätt bara inte det vissa tycker är rätt.
Svar på tråden Den stora OT-tråden där PK och PI kan mötas...