Inlägg från: Nice Girl Wrong Place |Visa alla inlägg
  • Nice Girl Wrong Place
    sumpbävern skrev 2011-08-15 17:59:54 följande:
    Nu talar du för dig själv NG. Otroligt många som äter enligt rådande normer mår helt kasst. Fetma, magproblem, diabetes och annat ökar konstant. Vissa blir aldrig feta medans otroligt många knappt kan äta något av rekommendationerna utan att bli tjocka. Dessutom NG, träning gör gram och mat kilon. 
    Nej...
  • Nice Girl Wrong Place
    sumpbävern skrev 2011-08-15 18:37:41 följande:
    Det blir lätt kilovis med kolydrater om man räknar på en hel dag. Inte bra.
    Jag vet inte hur jag skulle komma upp i kilovis kolhydrater på en dag.
    Men jag älskar mitt ris och det gör mig vacker.
    Serru.
  • Nice Girl Wrong Place
    sumpbävern skrev 2011-08-15 18:47:56 följande:
    Bra att du tål det så bra. Men du är ung än, tänk på det Flört

Kilovis med kolydrater? Inga problem. En normal-svensk äter på en dag flera mackor, ris, pasta eller potatis. Dricker juice ( inte att förväxla med judes) , läsk eller saft. Fikar på bullar, kakor, kex, bakelser, pajer eller annat. Inga som helst problem att komma upp i kilon  
    Jag äter nästan aldrig mackor. En gång i veckan kanske. Pasta, en gång varannan vecka kanske. Potatis...en gång i månaden? Ris, varje vecka. Jews, inte judes. Men det dricker jag ganska sällan. Oftast vatten.
    Fikar? Aldrig (på riktigt) kanske 1-2 gånger månaden bakar jag typ paj eller något, då fikar jag på det.
  • Nice Girl Wrong Place
    MrsAssault skrev 2011-08-15 18:51:53 följande:
    Jag veeet, så jävla sweet min morsa blev smällfet när hon var gravid så jag trodde jag skulle bli som henne haha men jag trycker iofs inte i mig en massa snask och skit. Hon hade cravings för nån glass-sort.
    Jag fick donken-fetish.
    Gud vad jag åt där...två menyer, LÄTT.
  • Nice Girl Wrong Place
    FamiljenCooper skrev 2011-08-15 19:04:02 följande:
    Fast man kan inte äta alla grönsaker heller .. alla kör LHCF nuförtiden så jag är mkt väl insatt Och jo den är inte balanserad . Den inriktar sig på att få i sig fett och proteiner och ta bort kolhydraterna helt . Ungefär som atkins diet som har fått mkt kritik såhär i efterhand .

Jo motion är bra för viktminskning . Mindre portioner , äta på fasta tider , äta oftare , dricka mycket vatten ( kaffe är bra , starka kryddor ) . Ja man blir hungrig för att  man sätter igång förbränningen . Då är det bara att fylla på och köra vidare . Att röra på sig är dessutom bra för hjärtat och hälsan

Man behöver ju inte smaska i sig bullar varje dag för att man äter kolhydrater . Måste man äta kilo efter kilo med bullar så kanske problemet ligger ngnannanstans ?
    Japp japp!!!

Folk gick ner i vikt även innan dessa geniala dieter. Common sense liksom. Fast väldigt få har det these days!
  • Nice Girl Wrong Place
    sumpbävern skrev 2011-08-15 19:17:51 följande:
    Jag har kört på LCHF till och från i 5 år, fungerar alldeles utmärkt och är allt annat än obalanserad. Perfekta värden förövtigt. Läst hundratals studier och kollar jämt efter nya rön.

Nej, du har fel. Enligt LCHF gäller runt 5% kolhydrater. De enda som kritiserar är livsmedelsverkets "experter" som oftast sitter i styrelser som AXA och liknande. Trovärdiga experter det. Eller läkemedelsbolagen som tjänar miljarder varje år på att folk har diabetes, dåliga blodfetter och högt blodtryck.

Nej, motion hjälper knappt alls för viktminskning, men är som jag skrev innan bra för kroppen på annat vis. Oj, det var mycket man ska hålla sig till cooper, är det inte enklare att bara äta rätt från början så slipper man allt krångel?

Behöver och behöver. Säg det till människor som har sockerberoende eller har grymt lätt för att gå upp i vikt.  
    Men är inte du naturligt smal?
Svar på tråden Den stora OT-tråden där PK och PI kan mötas...