Inlägg från: Velour |Visa alla inlägg
  • Velour

Den stora OT-tråden där PK och PI kan mötas...

I Blackrose I skrev 2011-05-11 17:33:35 följande:
    Just nu har jag låst in mig i arbetsrummet och är helt slut. Han pratade nonstopp från skolan hem om precis ALLT dom hade gjort i skolan. *Puh*
    Kan förstå det, men ibland önskar jag faktiskt att även min son kunde berätta om precis allt som hänt i skolan. Han är tyvärr lite sån som håller vissa saker inom sig. Ibland får man reda på nåt som hänt, många gånger efter jättelång tid. Och ibland berättar han inte för mig utan för någon annan.
    Jag försöker jämt dra ur honom om det hänt något, även om jag kanske fått höra att det bästa är att låta barnen berätta saker när de känner sig redo. Jag pallar liksom inte vänta på det. Han kanske aldrig skulle triggas igång att prata då.

Men jo, det kan ju bli lite jobbigt om käften går igång nonstop! 
  • Velour
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-05-11 17:43:35 följande:
    Hmmm...

Min dotter berättar om allt, även saker som jag fullständigt skiter i. Typ hur hopprepet fastnade i Seynabs gummistövel. Inte bara så, utan en lång utläggning på kanske 10 minuter.
    Varför finner barn ingen balans?
    Det borde ju vara så tycker jag. Jag vet inte varför han många gånger håller inne med saker och ting. Vet inte om han skäms, vad han isåfall skäms för, eller om det är nåt annat. 
    Han berättar lite smått vissa gånger, som idag. Det är heller inte lönt att fråga nån lärare eftersom de aldrig har koll på vad barnen gör med/mot varandra så den enda jag måste fråga är just min son. Och han är svår att få information ifrån många gånger.

Aja, jag hoppas att han så småningom öppnar sig helt. Under tiden försöker jag i alla fall lära honom att vara tuffare, säga ifrån, försvara sig, vara snäll osv. Jag vet ju inte så mycket om vad som händer under tiden han är i skolan så jag försöker ge honom några tips att använda sig av ifall han hamnar i någon tråkig situation. 
  • Velour
    I Blackrose I skrev 2011-05-11 17:49:41 följande:
    Va försiktig med vad du önskar dig Velour!

Nik är omöjlig. Han kan föra en lång diskussion bara han ser en myra gå förbi honom. Tro mig, han kan få in Månen i en diskussion som handlar om en myra.......

- Vad ska vi ha för mat ikväll?
    - Har inte bestämt mig. Vi får se (Hade ont i huvudet och orkade inte svara)
    - Men vi ska väl få mat?
    - Ja, ni ska få mat men vad vet jag inte än.
    - Blir det ris?
    - Jag vet inte Nik.
    - Mamma, var kommer riset ifrån?
    - Man odlar den?
    - Men vad kommer fröna ifrån?
    - Här slog slint i huvudet på mig så jag skrek "MEN NIK JAG HAR ONT I HUVUDET. TYST"
    - Varför ta du en huvudverkstablett?

(Ha iåtanken att jag kör bil under denna konservation)

SkrikandesSkrikandesSkrikandesSkrikandesSkrikandesSkrikandesSkrikandes
    AAAAAAAAAAAAAAAA, man blir galen! Men så är min son också när han är pigg och nyfiken, vilket är nästan jämt Ibland när vi kör bil så höjer jag stereon när jag inte orkar höra mer Oskyldig Men då är han så fräck att han skriker att jag måste sänka eftersom han har något viktigt att säga, haha!

Det enda jag önskar nu är att han ska tuffa till sig i skolan, ha mer attityd samt berätta med nöje om precis allt som hänt i skolan. Utförligt. Vilket han är skitdålig på så man inte får en helhetsbild så lätt...Om DET fixar sig så blir jag helnöjd.
  • Velour
    I Blackrose I skrev 2011-05-11 17:53:09 följande:
    Äh, ni får rätta till allt knas jag har skrivit.

*Konversation ska det stå.

Nej, vi hörs om nån timme. Ska lägga mig en stund.
    Jamen det går att förstå ändå Men vila du så ses vi sen!
  • Velour
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-05-11 17:55:55 följande:
    Vilken klass går han i?
    Förskoleklass...Dock börjar han ettan i höst.
  • Velour
    Quintus Zebra skrev 2011-05-11 18:02:43 följande:
    Varför heter du som du gör?

Haha, jag är förhoppningsvis inte riktigt lika jobbig längre. Man har ju lärt sig lite folkvett med åren Glad
    Jag skulle byta nick (kommer inte ihåg mitt förra ) och höll på googla efter nåt jag kunde använda som nick. Vet inte hur det gick till, men så dök ordet eller namnet Velouria upp. Tänkte att det lät nice, men så såg jag att nån annan hade det på FL. Då kapade jag av "ia" så det fick bli Velour. Nice tygsort är det också
  • Velour
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-05-11 18:08:28 följande:
    Mmm det kanske blir lättare för honom när det blir en mer organiserad skolform där han lättare kan finna sin plats.
    Jo, det kanske blir så om det inte är så redan nu. Bara det att vissa av hans kompisar inte riktigt ligger på samma nivå. Shit, får man säga så? Obestämd 

Nä, bäst att inte säga för mycket. Hursomhelst hoppas jag att han tuffar till sig... 
  • Velour

Irminsul, man får inte hotlinka på FL Särskilt får man inte hänga ut sina älskare.

• Velour
    I Blackrose I skrev 2011-05-11 19:05:19 följande:
    Jag fick sova i 40minuter sen blev jag väckt av lillskit. (Börjar bli rejäl sjuk. )

Det kommer. Han är ju fortfarande liten. Ha inte brottom. Sen vill du bara använda silvertejp. Tro mig.
    Mmm, det kanske det gör..

Så du fick knappt någon vila, stackaren...Hoppas du kryar på dig snabbt.

Jag vet nu inte om det är på det sättet, men sen jag lärt känna dig har jag märkt att du väldigt ofta får huvudvärk. Är det så? Obestämd 
Svar på tråden Den stora OT-tråden där PK och PI kan mötas...