Inlägg från: MrsAssault |Visa alla inlägg
  • MrsAssault

Den stora OT-tråden där PK och PI kan mötas...

sumpbävern skrev 2011-07-22 22:38:38 följande:
    Norden håller helt klart på att bli internationellt. Trevligt. 
    Är "Norden" ett land?
  • MrsAssault
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-07-22 22:42:00 följande:
    Absolut, efter varje Efterlyst skriker ju folk på FL om hur signalementet alltid är "mörkt hår, brytning".

Men nu menar du att polisen säger en man med nordiskt utseende, för att vara PK?
    hahahha jävla PK-bängen
  • MrsAssault

Är det nån som vet var och hur man kirrar omskärelse? Kan man göra det via landstinget, eller är det bara skumma privatläkare? Jag vill typ att det ska göras på ett redigt svenskt sjukhus när han är bebis.

• MrsAssault
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-07-23 19:18:14 följande:
    Jag tror landstinget gör.
    Min väninna kände till en snubbe i typ...Västerås? Eller Eskilstuna, minns ej. Men hon åker till Libanon och gör det
    Ok! Då åker vi till libanon då!!!

Vi har väl kanske inte bestämt till 100% ännu men M vill ju såklart och för mig spelar det inte så stor roll, min morsa tycker vi ska göra det också för hon har sett så mkt elände med förhudar på jobbet (hon är sjuksköterska)
  • MrsAssault
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-07-23 19:30:44 följande:
    Mmm ja fundera på det.
    Manlig omskärelse är ju så vanligt och gör ju knappast någon skada.
    Diskuterade detta med min väninna förra veckan. I Libanon gör man det tydligen när bebisen typ är född, man gör som med navelsträven, sätter en sorts nyp och så skrumpnar det och ramlar av!
    Jag googlade lite och hittade en privatläkare med 30 års erfarenhet, han säger att det bästa är att göra det när han är runt 3 veckor gammal, då läker det bäst och blir snyggast. Jag vill nog att det ska göras så tidigt som möjligt också, känns mindre taskigt på nåt sätt
  • MrsAssault
    Ernst Hugo skrev 2011-07-23 19:57:20 följande:
    Finns det medicinska skäl kan man göra det på vilken urolog som helt.

Som liten var jag ett sk tveksamt fall, men man beslöt att avvakta trots en klumpig läkare som min mamma sa ett sanningens ord. Nu som vuxen är jag djupt, djupt tacksam att jag inte är omskuren. För mig är det en stympning men såklart det är ju kulturellt betingat antar jag. 
    Ja för min man är det väl kulturellt antar jag, för mig kvittar det (jag föredrar omskurna penisar men nu snackar vi min son så det vore bara sjukt om jag använde det som argument för haha) och min mor anser att alla pojkar borde omskäras eftersom det är så mkt probelm med förhud, där är det inte kulturellt utan medicinskt.. typ.. ?
  • MrsAssault
    Ernst Hugo skrev 2011-07-23 20:22:05 följande:
    Ja kulturella fenomenet avstår jag från att ha synpunkter på. Men med all respekt för din mamma så skall det till ganska stora bekymmer om det skall utgöra medicinska problem. Pratade med en god vän med judiskt påbrå och utan att egentligen argumentera för det så berättade jag bara och han blev faktikist så tveksam så deras söner är inte omskurna än vad jag vet.

För mig är det en del av mig som har givit och kommer (förhoppningsvis;) ge mig tillgång till ett rikare känsloliv. Men finns det väl underbyggda medicinska skäl så som att förhuden verkligen är så trång att den inte går att dra tillbaks så måste det ju opereras. Med förhud så har man ju sedan  annars det bästa av två världar Solig  
    Min mamma snackar bara av erfarehet från att ha jobbat som sjuksköterska i 40 år och hon har sett så mkt elände. Jag har ju ingen aning om hur det känns att ha en penis med eller utan förhud så jag lyssnar mest på min man i detta då det är han som har den mer direkta erfarneheten haha
  • MrsAssault
    Ernst Hugo skrev 2011-07-23 20:36:18 följande:
    O förresten jag är inte nazist Glad men det vet du ju
    Alla med förhud är nazister!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Svar på tråden Den stora OT-tråden där PK och PI kan mötas...