Inlägg från: Velour |Visa alla inlägg
  • Velour

Den stora OT-tråden där PK och PI kan mötas...

I Blackrose I skrev 2011-05-19 12:10:55 följande:
    Nej det gör inte jag heller. Lika lite som jag köper när tokfanatikerna får ur sig att barnet själv velat ha slöja på sig men tydligen ska det toleranta samhället tolerera killar i rosa men den ska sätta i halsen så fort det blir tal om barn i slöja. Märkligt.......
    Ah, är det så du tänker? 

Iofs bör ju båda ses som förtryck. Om nu kjol, klänningar och annat "tjejplagg" sätter flickorna i fack och därmed upprätthåller kvinnoförtrycket så är det ju samma med slöja och liknande. Så istället för att omvända rollerna så att killarna ska ha på sig kjolar och klänningar så bör de väl propagera för att klädindustrin aldrig mer ska tillverka kvinnoförtryckskläder samt vara emot slöja. 

Men i ärlighetens namn så tror jag att de flesta feminister är emot slöja egentligen. De har haft problem på det området förut, att de i sin kamp för kvinnans frihet och jämställdhet har försökt pådyvla kvinnor med annan kultur sina västerländska kvinnoideal. De har alltså haft problem med eurocentrism och/eller kulturcentrism. Vet inte hur det ser ut NU, men så har det sett ut förut. De har inte tänkt på att kvinnor i andra kulturer kanske VILL ha det så, utan utgått från att alla förtryckta osv. 
  • Velour
    I Blackrose I skrev 2011-05-19 12:12:16 följande:
    Ja, jag tänker inte låta den urarta. Finns inte en chans. Den här ska jag vinna.
    OK, jag vet inte vad din agenda är, men heja!
  • Velour
    I Blackrose I skrev 2011-05-19 12:18:29 följande:
    Jag förstår. Ät i lugn och ro och njut av varje tugga.

Få se hur det ser ut när vi kommer dit. Uteserveringen är ingen höjdare. Man hör knappt vad den andra säger. Är mitt i drottninggatan som kryllar av folk. Vi sätter oss nog nära buffen.
    Hahah, bästa stället, nära buffén. Vad heter restaurangen, ifall jag kommer upp till city nån gång?
  • Velour

I've got to go tjejer. Ha det så gött så länge och var snälla!!

• Velour
    I Blackrose I skrev 2011-05-19 12:27:08 följande:
    Bamboo city.

Ja, jag måste också kila iväg. Ska va där 13:00.

Ta hand om dig.
    Hoppas det smakade!

Då vet jag vart jag ska vända ifall jag ska ha sushibuffé. Tack.
  • Velour
    Mandi74 skrev 2011-05-19 15:56:40 följande:
    Trodde dom in i gruppen psykiskt sjuka?
    Jo, det gör de ju egentligen, och tillsammans med andra radikala faktiskt, typ såna som spränger sig eller far med domedagsprofetior á la lördagsundergången och allt
  • Velour
    I Blackrose I skrev 2011-05-19 16:19:44 följande:
    Tack, ja det gjorde det. Är proppmätt. Det är faktiskt en av dom bästa restaurangerna här i Stockholm när det gäller asiatisk buffe. På kvällarna har dom 3olika buffer. Mongolisk, thailändsk och japansk (Sushi). Gött.
  • Velour
    Mandi74 skrev 2011-05-19 17:22:50 följande:
    Haha.. måste ställa klockan på lördag, så jag är med när det händer. Är barnledig så risken finns att jag missar det annars.
    Meh, borde du inte ha barnen hos dig åtminstone? Så ni kan "gå under" tillsammans?
  • Velour
    Jäjd skrev 2011-05-19 18:00:30 följande:
    Du tycker om mig va? Alla bara dumpar mig på sistone

*desperat för mänsklig, köttslig kontakt av intelligent natur*
    Är du seriös nu, ärligt talat?
Svar på tråden Den stora OT-tråden där PK och PI kan mötas...