Inlägg från: Quintus Zebra |Visa alla inlägg
  • Quintus Zebra

Den stora OT-tråden där PK och PI kan mötas...

Hej!

Tatueringar alltså!

Jag har en! På ryggen. Jag och min fru gick till tatueraren bara ett par månader efter att vi blev tillsammans och tatuerade limnande tatueringar på samma ställe. Tre ord varav ett är kärlek Skrattande Fast vi valde olika motiv och olika språk.

Det är ju sju år sen nu. Och jag har absolut tänkt tatuera mig igen, även om jag nu känner att det nog inte blir så många till. Har ju frivilligt levt ganska "fattigt" så det har inte funnits pengar till sådant. Men till hösten börjar jag jobba heltid, så vi får se.

Barnens namn har jag klart funderat på, men det blir det nog inte. I så fall väljer jag nog två motiv som påminer om dem. Lillgrabben såg ju t.ex. ut exakt som Yoda när han föddes Flört

Sen har jag tänkt lite som Klasse också, med musiksmaken. Det som har legat närmast till hands är väl att tatuera in textrader. Men visst har jag ibland tänkt tanken att tatuera in BOB Hunds symbol nån stanns på kroppen. Den är ju så fin!

www.google.se/imgres&imgrefurl=beckatheblogger.blogspot.com/2011/04/bob-hund.html&h=275&w=390&sz=15&tbnid=VsFw0FySoPPbcM:&tbnh=87&tbnw=123&prev=/search%3Fq%3Dbob%2Bhund%26tbm%3Disch%26tbo%3Du&zoom=1&q=bob+hund&usg=__tgzXv2Dxu18TsfHVgf9wgl8fjYY=&sa=X&ei=avTMTZ39LMXrsga-_fy4Cw&ved=0CE8Q9QEwBA

Och förövrigt så älskar jag ju skog och speciellt gamla krokiga träd, så jag leker lite med den tanken.

Nice Girl Wrong Place skrev 2011-05-13 10:01:08 följande:
    Ett hemligt
    Det är verkligen bara 2-3 personer som vet. Det är en ganska dyster historia egentligen. Inte tatueringen i sig, utan vad den står för och varför jag har den (nej - inga döda barns namn tatuerade på kroppen, det är ngt annat).
    Men jag har haft den länge 8 år kanske.
    Låter mystiskt, spännande och samtidigt sorgligt....

Men för egen del tycker jag absolut att även det dystra kan vara värt att minnas.

Hade själv min kanske mörkaste stund hittils i livet för två och ett halvt år sedan, som lämnade ett stort ärr på min kropp. Jag vet att jag kommer erbjudas att ta bort ärret med plastikkirurgi, men jag kommer tacka nej. Det känns som en viktig del av mitt liv. Så jag tänker snarare på att på något sätt använda en tatuering för att rama in, förstärka eller "snygga" till ärret...
  • Quintus Zebra
    KlasKristian skrev 2011-05-13 09:50:34 följande:
    Nä. Däremot en VfL-Wolfsburg-tatuering.
    En spontan fråga:

Läser du Bank och Nivas fotbollsblogg?

Dom skriver ju rätt mycket och bra om tysk fotboll.

Sen kan jag i och för sig tänka mig att du inte skulle gilla deras mer politiska och feministiska inlägg, för dom är ju trots allt riktigt PK Flört
  • Quintus Zebra
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-05-13 12:26:53 följande:
    En av dina gamla avatarer
    Absolut! Du har stenkoll Glad

Har haft den i flera omgångar och i flera olika former.
  • Quintus Zebra
    KlasKristian skrev 2011-05-13 12:24:56 följande:
    Ja, Bank och Niva är två ljuspunkter i Aftonbladets annars tämligen usla utbud. Läser deras blogg med behållning även om du har en poäng med den politiska aspekten. Framför allt Erik Niva står ju väldigt långt till vänster politiskt (har jag fått för mig) vilket han dock sköter snyggt - hans åsikter lyser igenom men han skriver ingen något på näsan, så även jag som högersympatisör läser och uppskattar hans inlägg. Detsamma gäller Simon Bank, förutom hans överglorifierande av den i mitt tycke tämligen mediokra sporten damfotboll.

Och det var väl fan vad jag ska behöva ta antydningar om PK hela tiden :)
    Mitt fotbollsintresse har svalnat de senaste tio åren, men deras blogg läser jag ändå med jämna mellanrum.  Har ju faktiskt redan länkat till den en gång i den här tråden. Tycker ofta att den är strålande, och kommentarerna till inläggen är också ofta väldigt läsvärda.

Erik hängde ju med de radikala veganerna i Umeå på 90-talet (bland annat medlemmarna i ett av mina favoritband Refused), så han var garanterat vänster. Vad jag har förstått så är han nog rätt radikal fortfarande, även om han nog döljer det lite bättre nu för tiden.

Själv uppskattar jag när Simon försöker sammankoppla fotboll och feminism, just för att det är så ovanligt och sen är det ju kul att läsa uppretade läsares kommentarer också Flört

Jag följer inte Damfotbollen direkt heller. Nu för tiden kollar jag mest då och då hur det går för "mina" tre lag (Parma, Blåvitt och Arsenal). Men jag tycker damfotbollen är underskattad. Ofta är matcherna väldigt underhållande.
  • Quintus Zebra
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-05-13 12:35:15 följande:

Tänkte väl det...
    Så hur är allt med dig idag?
    Mycket bättre än igår. Var trött hela dagen. Blev inspirerad av vårt prat om musiktexter igår, så jag har planerat att sitta nån timme ikväll och lyssna igenom gamla favoriter  när barnen har lagt sig:

Nu skall jag ringa några samtal för jobbet. Tråkigt, men jag ska ju inte direkt klaga med tanke på hur sällan jag jobbar...

Själv då?
  • Quintus Zebra
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-05-13 12:52:44 följande:
    Kul att du blev inspirerad
    Det var precis vad jag gjorde igår, så himla underbart. Dela gärna med dig av några bibliska texter (musikaliska...).

Hahahaha jag avslutade den sista meningen i mitt huvud innan jag hnn läsa klart;
    Nu skall jag ringa några samtal för jobbet. Tråkigt, men jag ska ju inte direkt klaga med tanke på "vad jag jobbar med".

Jag försöker fokusera på en fet bok som innehåller all forskning som bedrivits om svenska som andraspråk. Intressant i vanliga fall men lite ofokuserad.
    Och så lyssnar jag på Prince av outgrundlig anledning.
    Haha!

Schhhhhhhhhhhhhhhh!

Nu ska du inte läcka min "hemlighet" till de nya i tråden Flört

Skall absolut  dela med mig av några himmelska texter i kväll när jag kommer in i det...

Gillar Prince en del faktiskt, tror det främst handlar om att hans skivor var så gott som det enda som hade något som helst värde  som fanns att "låna" ur storebrors skivsamling (han är en av de få människor jag känner som påstår sig vara så gott som helt ointresserad av musik????)
  • Quintus Zebra
    KlasKristian skrev 2011-05-13 13:14:42 följande:
    Sämre på fotboll. Mycket sämre. Jag kan inte sätta fingret på exakt hur, det är liksom helheten. Jag menar, jag vet att kvinnor är fysiskt svagare etc men det borde ju inte ha lika stor effekt på saker som spelsinne och teknik kan man tycka. Men det verkar det ha, nivån känns ungefär "alla höga skott under ribbhöjd går i mål". Umeå IK, då svenska mästarinnor, förlorade häromåret en träningsmatch mot ett lokalt pojklag med 7-0 eller 7-1...

Jag kan uppskatta en damtävling i t.ex. friidrott eller längdåkning precis lika mycket som en herrdito även om tider, längder och höjder givetvis är sämre när damerna tävlar, men i fotboll är skillnaden helt enkelt för stor. Damfotboll ser jag endast när det är OS och möjligen VM, och då mer av patriotiska skäl (heja Sväääärje) än av egentligt intresse för sporten.
    Du får ju självklart titta på vilken fotboll du vill.

Och visst är damfotbollspelare inte på samma nivå som herrar, men precis som du nämner själv så är det ju sant i många sporter. Och en höjdhoppsfinal för damer blir ju inte mindre spännande bara för att de hoppar en halvmeter lägre. Samma sak är det för mig med damfotbollen.

Min erfarenhet av kompisar är att många har bestämt sig innan de ser den första matchen och därefter bara sitter och letar fel. Visst, jag kan tycka att man kanske borde ha lägre mål. I de flesta andra sporter anpassas ju materialet efter vilket kön idrottarna har. Men samtidigt tycker jag att målvakterna har blivit bättre på det. I senaste OS och VM tycker jag själv att många matcher var mer underhållande och spännande än merparten av alla herrfotbollsmatcher är.

Det är ju tycke och smak, men ditt påstående att damfotboll skulle vara en medioker sport kan jag inte hålla med om.
  • Quintus Zebra
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-05-13 13:59:18 följande:
    Ogillar att debattera och är ointresserad av musik?
    Nej, lillebrorsan är ointresserad av att debattera, men älskar musik (har nog ärvt intresset mycket av mig)

Storebrorsan älskar att debattera och gräla med folk, men är ointresserad av musik.

Det finns hopp för båda helt enkelt Skrattande
Svar på tråden Den stora OT-tråden där PK och PI kan mötas...