Den stora OT-tråden där PK och PI kan mötas...
Hej!
Tatueringar alltså!
Jag har en! På ryggen. Jag och min fru gick till tatueraren bara ett par månader efter att vi blev tillsammans och tatuerade limnande tatueringar på samma ställe. Tre ord varav ett är kärlek Fast vi valde olika motiv och olika språk.
Det är ju sju år sen nu. Och jag har absolut tänkt tatuera mig igen, även om jag nu känner att det nog inte blir så många till. Har ju frivilligt levt ganska "fattigt" så det har inte funnits pengar till sådant. Men till hösten börjar jag jobba heltid, så vi får se.
Barnens namn har jag klart funderat på, men det blir det nog inte. I så fall väljer jag nog två motiv som påminer om dem. Lillgrabben såg ju t.ex. ut exakt som Yoda när han föddes
Sen har jag tänkt lite som Klasse också, med musiksmaken. Det som har legat närmast till hands är väl att tatuera in textrader. Men visst har jag ibland tänkt tanken att tatuera in BOB Hunds symbol nån stanns på kroppen. Den är ju så fin!
www.google.se/imgres&imgrefurl=beckatheblogger.blogspot.com/2011/04/bob-hund.html&h=275&w=390&sz=15&tbnid=VsFw0FySoPPbcM:&tbnh=87&tbnw=123&prev=/search%3Fq%3Dbob%2Bhund%26tbm%3Disch%26tbo%3Du&zoom=1&q=bob+hund&usg=__tgzXv2Dxu18TsfHVgf9wgl8fjYY=&sa=X&ei=avTMTZ39LMXrsga-_fy4Cw&ved=0CE8Q9QEwBA
Och förövrigt så älskar jag ju skog och speciellt gamla krokiga träd, så jag leker lite med den tanken.
Det är verkligen bara 2-3 personer som vet. Det är en ganska dyster historia egentligen. Inte tatueringen i sig, utan vad den står för och varför jag har den (nej - inga döda barns namn tatuerade på kroppen, det är ngt annat).
Men jag har haft den länge 8 år kanske.
Men för egen del tycker jag absolut att även det dystra kan vara värt att minnas.
Hade själv min kanske mörkaste stund hittils i livet för två och ett halvt år sedan, som lämnade ett stort ärr på min kropp. Jag vet att jag kommer erbjudas att ta bort ärret med plastikkirurgi, men jag kommer tacka nej. Det känns som en viktig del av mitt liv. Så jag tänker snarare på att på något sätt använda en tatuering för att rama in, förstärka eller "snygga" till ärret...