Inlägg från: Velour |Visa alla inlägg
  • Velour

Den stora OT-tråden där PK och PI kan mötas...

sumpbävern skrev 2011-08-09 19:36:37 följande:
    Jag ser ingen arab, kines eller svart framför mig när jag tänker på en britt, nej. Lila lite som jag gör om jag tänker på en svensk. 
    Dags då att du breddar din vy. Du kan inte säga åt en mörkhyad britt att han är afrikan eller invandrare när det var generationer sedan hans släkt kom till Storbritannien. Samma med alla andra utseenden.

Det här tankesättet att de yttre attributen avgör nationalitet - ENBART - är inte så tillämpbart längre.
    Du kan t.ex. inte åka till USA och säga till en mörkhyad att denne är afrikan. Men du kan säga till en ljushyad person i Afrika att denne är afrikan.

För på samma sätt som nationalitet är dynamiskt så ändras även begreppen/kategoriseringarna osv.

Vad försöker du egentligen hålla fast vid? Är väl fan inte så jävla svårt att se det? 
  • Velour
    sumpbävern skrev 2011-08-09 19:39:08 följande:
    Mhmmm, polisen startar med vilje ett uppror i ett område med mörka britter(NG), för att sedan springa därifrån så att de mörka britterna(NG) kan ta kål på sig själva. 
    Är det så du ser på det?
  • Velour
    sumpbävern skrev 2011-08-09 19:42:24 följande:
    Du är om möjligt dummare än jag från början trodde. Britter har sett ut som britter i säkert tusen år, och inte har dom någonsin varit svarta.

Amerika min vän, är ett ungt land som byggts upp av invandrare från hela världen. Ska vi prata amerikaner så pratar vi indianer.    
    Är det jag som är dum? Du tar fan priset!

Du behöver verkligen hänga med i utvecklingen, haha! 
  • Velour
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-08-09 19:46:36 följande:
    Ja visst!
    Jag vill så gärna dumpa sumpis i t ex Clapham och ställa sig på gatan och tala om för varannan förbipasserande att de minsann inte är britter...

Detta är människor som inte har några andra band till något annat land och även i vita britters ögon är BRITTER.

Shit vad sur jag blir...
    Mmm, vore en nice läxa.
  • Velour
    sumpbävern skrev 2011-08-09 19:53:36 följande:
    Berätta det dumma i inlägget.
    Skriv istället "over and out", för du har verkligen tappat förståndet här och diskussionsförmågan.
  • Velour
    sumpbävern skrev 2011-08-09 19:47:09 följande:
    Hur ska jag annars förklara? 
    Förklara hur du ser på det är en annan sak mot hur det verkligen visat sig vara.
  • Velour
    sumpbävern skrev 2011-08-09 20:00:13 följande:
    Du är verkligen för dum för att kunna diskutera utan dina PK-floskler.  
    Nej, det är inte jag som är du. Det är du som inte kan diskutera eller har normal fattningsförmåga samt tolkar precis allt på ett jävligt förvrängt sätt.

Det finns inget PK what so ever i det jag skriver. Det är så utvecklingen har skett. Kan du inte ta det så är det inte mitt fel.  
  • Velour
    Nice Girl Wrong Place skrev 2011-08-09 20:05:24 följande:
    Häpp!
    Jo, du kan få en kram
  • Velour
    sumpbävern skrev 2011-08-09 20:08:40 följande:
    Jag har min sak klar för mig sedan länge.  
    Det får stå helt för dig och helt utan värde.
  • Velour
    sumpbävern skrev 2011-08-09 20:09:52 följande:
    Jag tycker mest du pratar strunt.
    Du får tycka vad du vill, vilket jag fullständigt skiter i. Inte har du presenterat något av värde hittills i alla fall, till skillnad från mig. DET hade varit något, om du faktiskt kunde något om det du försökte diskutera.
  • Velour
    MrsAssault skrev 2011-08-09 20:10:07 följande:
    Inte min fan utan min FAR hahaha
    Men du gjorde nog en freudiansk felsägning ändå Du har säkert ett fan (eller flera).
  • Velour
    sumpbävern skrev 2011-08-09 20:15:42 följande:
    Diskutera med dig är som att diskutera med Ohly. Ren trist skit som du har lärt dig av den svenska kommunistpressen. Dynga man har hört i årtionden.
    När intellektet och kunskaperna inte räcker till så tycker man som du, ja

• Velour
    sumpbävern skrev 2011-08-09 20:20:11 följande:
    Fröken duktig som bara ska passa in i mängden.

Skaffa en egen vilja så blir du genast lite intressant.   
    Men vännen... Hur mår du egentligen? Sök hjälp.
  • Velour
    MrsAssault skrev 2011-08-09 20:25:08 följande:
    Han behöver kuk
    Mmm, men för att gå vidare till mer intellektuell och civiliserad diskussion, hur går det för dig i bråktråden? Såg det faktiskt i dag och såg att det är en hel del pajkastande där...
  • Velour
    MrsAssault skrev 2011-08-09 20:28:49 följande:
    Sweet, jag hittade din ömma tå! Sumpbögen!
    Har du slutat med rasistanklagelserna? Det är ju nu mer än något annat tillfälle som det passar
  • Velour
    MrsAssault skrev 2011-08-09 20:31:13 följande:
    Nassegrejen känns så jävla juli 2011, jag har gått vidare nu
    Hahahahha  

Fast bög är ju inte fult direkt. Dock känns det nog som en förolämpning mot en homofob, så okej! 
  • Velour
    sumpbävern skrev 2011-08-09 20:37:15 följande:
    Hur många - fob-ord finns det egentligen? Är det direkt klassat som en sjukdom om man inte tycker som PK-Sverige? 
    Lika många som det finns riktat hat.

• Velour

Visste inte att katter gillade att leka kull Så nu ska vi leka kull!

• Velour

Det här är iaf Väderhatts älskling...
     crazed fan

Svar på tråden Den stora OT-tråden där PK och PI kan mötas...